به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۰ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۳۷۲۶۳۱

ارتش آزاد سوریه مجری عملیات حذف رهبر داعش

ارتش آزاد سوریه مجری عملیات حذف رهبر داعش
گروه بین الملل: ستاد مرکزی نیروهای ارتش آمریکا، سنتکام، اعلام کرد که عملیات کشتن ابوالحسن الهاشمی القرشی، رهبر داعش، از سوی گروه «ارتش آزاد سوریه» انجام شده است.
بر اساس بیانیه سنتکام، این عملیات ماه گذشته در استان درعا در جنوب سوریه انجام شده و ضربه دیگری به موجودیت گروه افراطی داعش محسوب می‌شود.سنتکام با تاکید بر این‌ که داعش همچنان یک تهدید برای منطقه است، نوشت که نیروهای آمریکا بر ادامه اقدامات در کنار متحدان آمریکا برای شکست دائمی داعش متمرکز هستند.
با این حال، یک سخنگوی ارتش آمریکاگفت که هیچ نیروی نظامی آمریکایی در عملیات کشتن خلیفه داعش مشارکت نداشته است.داعش روز نهم آذر هلاکت رهبر خود را با این ادعا که در «نبرد با دشمنان خدا» کشته شده، تایید کرد.پیش از ابوالحسن الهاشمی القرشی که حدود هشت ماه خلیفه داعش بود، ابو ابراهیم القرشی، رهبری گروه حکومت اسلامی شام و عراق را در دست داشت که او نیز بهمن سال گذشته کشته شد.
پیش از آن‌ دو، ابوبکر البغدادی، در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، در جریان حمله نظامیان آمریکا به منطقه ادلب سوریه در پاییز ۱۳۹۸ با جلیقه بمب‌گذاری شده خود و دو فرزندش را کشت.
نیروهای «ارتش آزاد سوریه» که ۱۱ سال سابقه فعالیت در مخالفت با حکومت بشار اسد را دارند، متحد آمریکا در سوریه در مبارزه با داعش بوده‌اند.
اما مقامات آمریکایی گفته‌اند، حملات جاری ارتش ترکیه علیه جنگجویان کرد در خاک سوریه، دستاوردهای شبه‌نظامیان کرد را با تهدید روبه‌رو کرده است.
پیشمرگه‌های قسد، نیروهای سوریه دموکراتیک، نیز که از متحدان اصلی آمریکا در مبارزه با تروریسم هستند، از آمریکا و سایر کشورهای غربی خواسته‌اند تا ترکیه را متقاعد کند که از تهاجم برنامه‌ریزی‌شده به شمال سوریه خودداری کند.
برچسب ها: داعش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها