به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۰ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب : ۳۷۲۶۳۳

ترکیه از حمله به کردها بپرهیزد

ترکیه از حمله به کردها بپرهیزد
گروه بین الملل: وزیر خارجه آلمان، در حاشیه نشست ناتو در بخارست، از ترکیه خواست در رابطه با کردهای شمال سوریه و عراق خویشتندار باشد. او عملیات زمینی احتمالی آنکارا علیه "ی‌پ‌گ" را درغلطیدن به مارپیج خشونت خواند.
آنالنا بربوک در واکنش به تهدید نظامی آنکارا علیه شبه‌نظامیان کرد مستقر در شمال سوریه و عراق، ترکیه را به خودداری و پرهیز از خشونت دعوت کرد. بربوک، گفت: «در امر حفاظت در قبال تروریسم نیز رعایت حقوق ملل ضروری است.»
بربوک در توضیح افزود: « «وظیفه محوری ما حفاظت از غیرنظامیان و اعمال قوانین بین‌المللی است.»
ارتش ترکیه اخیرا حملات پهپادی جدیدی در شمال سوریه تحت عنوان "حفاظت در برابر تروریسم" انجام داه و مواضع شبه‌نظامیان یگان‌های مدافع خلق "ی پ گ" و حزب کارگران کردستان "پ‌ک‌ک" را هدف گرفت.  رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه  با متهم کردن این احزاب به مشارکت در بمب‌گذاری چندی قبل استانبول، تهدید کرد که این گروه‌ها در سوریه یا عراق در انتظار حملات زمینی نیز باشند.آنکارا گروه‌های یاد شده را سازمان‌های تروریستی می‌داند. هر دو حزب اما دست داشتن در انفجار خیابان استقلال استانبول را تکذیب کرده‌اند.
ایالات متحده، یگان‌های مدافع خلق را شریک مبارزه با داعش در سوریه و منطقه می‌داند و حامی آنهاست.
پیش از این، واشنگتن و مسکو نیز خواستار خویشتن‌داری دولت ترکیهدر مواجهه با کردهای شمال سوریه و عراق شده‌ بودند.
نشست وزرای خارجه ناتو در بخارست عصر چهارشنبه پایان گرفت. موضوعات دیگر این دیدار، تهاجم روسیه به اوکراین، امنیت بالکان غربی و روابط با چین بود.

 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها