کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دستور به تکذیب فوری اطلاعات جعلی

11 آذر 1401 ساعت 11:15


گروه سیاسی: مرکز ملی فضای مجازی، نهادهای دولتی و عمومی را موظف به تکذیب اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی، طی حداکثر یک ساعت، در صورت تشخیص «جعلی» بودن کرد.
بر اساس این بیانیه، صدور تکذیبیه درباره اخبار «جعلی و تحریف شده» در فضای مجازی از سوی دستگاه ذی ربط باید حداکثر ظرف مدت ۶۰ دقیقه انجام شود.
همچنین این بیانیه می‌گوید دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها باید حداقل ظرف ۲۴ ساعت اقدام به «پاسخگویی و اطلاع رسانی موثر، دقیق، جامع و به هنگام» پیرامون «اخبار جعلی و تحریف شده» کنند.
ملزم کردن وزارتخانه ها، موسسات، شرکت‌های دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی به پاسخگویی به «اخبار جعلی» در حالی است که بسیاری از نهادهای رسمی ایران حتی انتشار گزارشهای ماهانه خود را متوقف کرده و دسترسی به پایگاههای داده و آمار سایت اینترنتی خود را نیز محدود کرده‌اند.
از جمله این نهادها، بانک مرکزی، وزارت صمت، گمرک ایران، وزارت نفت و دیگر نهادهای دولتی است که در انتشار آمارهای کشور محدودیت گسترده اعمال کرده‌اند؛ بطوری که برای نمونه بانک مرکزی از پاییز ۱۳۹۷ هیچ آماری درباره تحقق بودجه دولتی منتشر نکرده و تقریبا از همان زمان وزارت نیرو آمارهای تفصیلی نیروگاههای برقی، گمرک ایران آمارهای تفصیلی تجارت خارجی و وزارت نفت همه آمارهای خود را از دسترس خارج کرده است.

 


کد مطلب: 372691

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/372691/دستور-تکذیب-فوری-اطلاعات-جعلی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir