به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۱ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۳۷۲۷۱۴

بیانیه مشترک بایدن و مکرون درباره ایران

بیانیه مشترک بایدن و مکرون درباره ایران
گروه سیاسی: روسای جمهور آمریکا و فرانسه بعد از دیدار با یکدیگر بیانیه مشترکی مشترک کرده و در بخشی از آن درباره تحولات ایران اظهارنظر کردند.
روسای جمهوری آمریکا و فرانسه پس از دیدار در روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای مشترک، «احترام خود را به مردم ایران به‌ویژه زنان و جوانانی که  اعتراض می‌کنند» ابراز کردند.
این بیانیه مشترک  در جریان سفر  مکرون به واشینگتن و پس از دیدار رهبران آمریکا و فرانسه در کاخ سفید منتشر شد.
در این بیانیه رهبران دو کشور بار دیگر بر عزم خود برای اطمینان یافتن از عدم دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای تاکید کردند.
این بیانیه افزوده که پاریس و واشینگتن به همکاری با دیگر شرکای بین‌المللی خود برای رسیدگی به «تشدید تنش‌های هسته‌ای ایران»، «همکاری ناکافی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» و همچنین «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده» جمهوری اسلامی در خاورمیانه ادامه می‌دهند.
رهبران دو کشور به ارسال تسلیحات از ایران به ویژه موشک‌ها و پهپادها اشاره و تاکید کردند که این امر می‌تواند شرکای کلیدی آمریکا و فرانسه در خلیج فارس و ثبات و امنیت در منطقه را تهدید و همچنین به تهاجم روسیه علیه اوکراین کمک کند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «فرانسه و آمریکا با شرکای خود برای تقویت همکاری در زمینه اجرای قطعنامه‌های مربوط به شورای امنیت برای مقابله با این فعالیت‌ها تلاش خواهند کرد.»
مذاکرات وین با هدف احیای برجام از چند ماه پیش و در حالی که دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت واشینگتن هر یک توپ را برای نهایی کردن توافق به زمین دیگری می‌انداخت، متوقف مانده است.

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها