به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۱ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۳۷۲۷۱۶

درخواست‌بالاترین رقم برای کمک‌های‌بشردوستانه

درخواست‌بالاترین رقم برای کمک‌های‌بشردوستانه
گروه بین الملل: همزمان با ادامه جنگ ویرانگر در اوکراین که نیاز به کمک‌های بشردوستانه را به شکل چشمگیری افزایش داده است سازمان ملل  از کشورهای عضو خواست ۵۱.۵ میلیارد دلار که بالاترین رقم درخواست کمک مالی است برای پیشبرد فعالیت‌های بشردوستانه سازمان ملل در سال آینده اهدا کنند.
دفتر هماهنگ کننده فعالیت‌های بشردوستانه سازمان ملل گفت برای ارائه کمک به حدود ۳۳۹ میلیون نفر در ۶۹ کشور مختلف جهان به این مبلغ نیاز دارد. جمعیت تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در مقایسه با سال میلادی گذشته حدود ۶۵ میلیون نفر افزایش یافته است و در نتیجه این نهاد برای ارائه خدمات و کمک‌های مشابه به مبلغی ۲۵ درصد بیشتر از بودجه سال ۲۰۲۲ نیاز دارد.مارتین گریفیث، هماهنگ کننده فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه سازمان ملل گفت:«به دلیل وقوع رویدادهای ویرانگر متعدد در سال ۲۰۲۲ که پیامدهای آنها در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت نیاز مالی ما نیز افزایش یافته است.»
او با اشاره به وقایعی نظیر خشکسالی در شاخ آفریقا، سیلاب گسترده در پاکستان و جنگ در اوکراین گفت تعداد افرادی که مجبور به مهاجرت شده اند از مرز صد میلیون نفر عبور کرده است.
 گریفیث افزود:«نباید فراموش کرد که تمامی این وقایع مصیبت بار در شرایطی روی داده که اکثر کشورهای فقیر هنوز از پیامدهای همه گیری کرونا رنج می بردند. درخواست کمک مالی سازمان ملل برای مصیبت دیدگان جهان که هیچ امکان دیگری ندارند تنها شریان حیاتی است و برای جامعه بین المللی پایبندی به اصل اخلاقی مهمی است که هیچکس در این دنیا نباید فراموش شده و به حال خود رها شود.»
جمع بندی سالانه سازمان ملل در مورد بودجه کمک‌های بشردوستانه علاوه بر بخش‌های مختلف این نهاد نیازهای سازمان‌های امدادرسان و بشردوست بین المللی را نیز در نظر می گیرد.
دفتر هماهنگ کننده فعالیت‌های بشردوستانه سازمان ملل تاکید کرد که در حال حاضر فقط نیمی از بودجه مورد نیاز را در اختیار دارد و سازمان‌های امدادرسان ناگزیرند در اختصاص بودجه سختگیری کرده و از ارائه خدمات و کمک‌های خود بکاهند.


 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها