به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۱ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۳۷۲۷۲۸

عسل ممکن است کلسترول خون را بهبود بخشد

عسل ممکن است کلسترول خون را بهبود بخشد
گروه علمی: عسل می‌تواند همه چیز را خوشمزه‌تر کند. از مرغ و ماهی گرفته تا نان و دسر و حتی به تنهایی نیز اگر به سادگی یک قاشق غذاخوری شیرینی می‌خواهید مفید خواهد بود.به گزارش فرارو ، اکنون نتیجه پژوهش‌های تازه نشان می‌دهند که عسل ممکن است سطح قند و کلسترول خون را نیز بهبود بخشد اگرچه برخی از عسل‌ها ممکن است بهتر از انواع دیگر عسل باشند.

عسل یک ماده شیرین "بدون شکر" در نظر گرفته می‌شود که می‌توان آن را به غذا یا نوشیدنی اضافه کرد و اغلب تصور می‌شود که یکی از مواد شیرین بدون شکر سالم‌تر است. پژوهشگران دانشگاه تورنتو که نتایج یافته‌های شان اخیرا در نشریه Nutrition Reviews منتشر شده دریافته اند که عسل ممکن است چه تاثیری بر عوامل خطر متابولیسم قلب داشته باشد.

پژوهشگران در این بررسی مسئولیت ارزیابی سیستماتیک و متا آنالیز را بر روی ۱۸ کار آزمایی کنترل شده برعهده داشتند که بیش از ۱۱۰۰ شرکت کننده را شامل می‌شد و به طور متوسط دو ماه به طول انجامید.در حالی که شرکت کنندگان به طور کلی حدود دو قاشق غذاخوری عسل در روز مصرف می‌کردند در بررسی مشخص شد که عسل خام و عسل یک گل منفرد فواید مرتبط با سلامتی بسیاری دارند. از سوی دیگر، عسل فرآوری شده چندان فواید چشمگیری برای بدن نداشت.

"توصیف خان" پژوهشگر ارشد این مطالعه و پژوهشگر علوم تغذیه در دانشکده پزشکی دانشگاه تورنتو می‌گوید:"این نتایج شگفت انگیز هستند، زیرا عسل حدود ۸۰ درصد قند دارد".او افزود:"با این وجود، عسل ترکیب پیچیده‌ای از قند‌های رایج و کمیاب، پروتئین‌ها اسید‌های آلی و سایر ترکیبات فعال زیستی را نیز دارد که به احتمال زیاد از فواید چشمگیری برای سلامتی برخوردار هستند".

عسل سرشار از آنتی اکسیدان برای سلامت قلب است. عسل حاوی فلاونوئید‌ها و ترکیبات فنلی است. فلاونوئید‌ها آنتی اکسیدان‌های ضد التهابی هستند که توانایی جلوگیری از لخته شدن خون را دارند و ترکیبات فنلی خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهند و از سلول‌ها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند.عسل خام و از یک منبع گل ایده آل‌تر از انواع دیگر است. عسل خام تحت روش‌های فرآوری قرار نگرفته است. بنابراین، مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های بیش تری نسبت به عسل‌های فرآوری شده در خود نگه می‌دارد.

در مورد منبع خاص عسل هیچ مطالعه اساسی‌ای در مورد این که کدام منبع گل بهترین ترکیب را برای سلامت قلبی متابولیک دارد وجود ندارد، اما خوردن عسل در طبیعی‌ترین حالت هنوز بهترین گزینه است.یک یا دو قاشق غذاخوری عسل خام برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز شما کافی است. عسل در واقع یک غذای دارویی محسوب می‌شود و در زمان‌های قدیم استفاده می‌شد. عسل نه تنها دارای فواید سلامت قلب و عروق است بلکه دارای خواص ضد میکروبی برای بهبود زخم و حتی تسکین سرفه خارش دار است.
برچسب ها: عسل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها