کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیش ازیک هزارمدرسه تخریبی‌در لرستان وجود دارد

11 آذر 1401 ساعت 13:06


گروه جامعه:مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: اکنون یکهزار و ۵۰۰ مدرسه تخریبی و ناایمن در استان وجود دارد .به گزارش ایلنا، رضا عزتی در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان با بیان اینکه تمامی مدارس مناطق محروم لرستان معلم دارند اظهار کرد: معلمان این مناطق جهادگر و ایثارگر هستند چراکه ساعت ها برای حضور در کنار دانش آموزان پیاده روی می کنند که نشان می دهد صاحبان اندیشه از هر اصل و نسلی در این مسیر تلاش دارند.
 

 وی با بیان اینکه از طرفی به دلیل کمبود تجهیزات تنها ۲۸ درصد دانش آموزان استان رشته‌های فنی و حرفه‌ای را دنبال کرده‌اند، افزود: ۵۰۵ مدرسه کانکسی و ۳۰۰ مدرسه سنگی و کپری در این استان وجود دارد. مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: از این تعداد ۱۶۸ مدرسه کانکسی، بالای ۱۰ نفر دانش آموز دارند که اجرای طرح شهید پناهی در این مناطق محروم؛ منجر به انقلاب مدرسه سازی خواهد شد.
 
عزتی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در امر مدرسه سازی اظهار داشت: بیان جایگاه، عظمت و بزرگی مدرسه سازی امکان پذیر نیست و بدون مشارکت خیرین نیز تامین زیرساخت های تعلیم و تربیت بسیار دشوار است.وی  با تاکید بر لزوم کار جهادی و انقلابی در آموزش و پرورش لرستان افزود: تحول در آموزش و پرورش نیازمند مدرسه پویا، فعال، مدیر توانمند و انقلابی است چراکه مدرسه کانون فعالیت و تربیت آینده سازان کشور می باشد.
 
مدیرکل  آموزش و پرورش لرستان گفت: اکنون یکهزار و ۵۰۰ مدرسه تخریبی و ناایمن در لرستان وجود دارد و آموزش پرورش برای تجهیز و تکمیل برخی آموزشگاه ها نیازمند تامین ۲۵ میلیارد تومان است از طرفی به دلیل کمبود تجهیزات تنها ۲۸ درصد دانش آموزان استان رشته های فنی و حرفه ای را دنبال کرده اند.


کد مطلب: 372737

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/372737/بیش-ازیک-هزارمدرسه-تخریبی-در-لرستان-وجود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir