به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۳۷۲۸۲۲

محدود كردن فعالیت‌سازمان‌های‌وابسته به مسکو

محدود كردن فعالیت‌سازمان‌های‌وابسته به مسکو
گروه بین الملل:  رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید کشورش فعالیت سازمان‌های مذهبی وابسته به روسیه را محدود خواهد کرد.
به گفته ولودیمیر زلنسکی، کی‌یف همچنین در نظر دارد در جایگاه کلیسای ارتدوکس که به کیریل یکم، اسقف کلیسای ارتدوکس روسی وابسته است تجدیدنظر کند.
رئیس‌جمهور اوکراین که کشورش از ۹ ماه پیش با تهاجم نظامی روسیه روبروست، اعلام کرد: «شورای امنیت ملی و دفاع، دولت را مامور کرده که طرحی را به پارلمان ارائه کند تا براساس آن فعالیت سازمان‌های مذهبی وابسته به مراکز نفوذ در روسیه، غیرممکن شود.»
نیروهای امنیتی اوکراین ماه گذشته صومعه اصلی کی‌یف را که محل اقامت اسقف کلیسای ارتدوکس این کشور محسوب می‌شود، تفتیش کردند. عملیات مشابهی نیز علیه چند مرکز مذهبی دیگر صورت گرفت.نهادهای امنیتی اوکراین اعلام کرده‌اند که در جریان تفتیش این مراکز، چند هزار دلار وجه نقد و کتاب‌هایی در حمایت از روسیه کشف کرده‌اند.
دو کلیسای اصلی ارتدوکس‌های اوکراین، کلیسای ارتدوکس وابسته به اسقف کلیسای ارتدوکس روسیه و کلیسای اسقف کی‌یف است که در سال ۲۰۱۹ میلادی به بارتلمه یکم قسطنطنیه مستقر در استانبول اعلام وفاداری کرد. کلیسای ارتدوکس اوکراین البته بهار امسال اعلام کرد که در پی تهاجم نظامی روسیه، ارتباط خود با روسیه را قطع می‌کند.
کلیسای ارتدوکس روسیه تفتیش کلیسای ارتدوکس اوکراین را «اقدامی در راستای ارعاب» مومنان توصیف کرده بود. کیریل یکم، اسقف کلیسای ارتدوکس روسیه از مهمترین چهره‌های حامی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه است.


 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها