کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ارسال چشم حیوانات به سفارتخانه‌های اوکراین

12 آذر 1401 ساعت 11:11


گروه بین الملل: سخنگوی وزارت خارجه اوکراین  گفت: در روزهای اخیر شش سفارتخانه این کشور بسته‌های حاوی چشم حیوانات دریافت کرده‌اند.
اوله نیکولنکو در پیامی در فیسبوک نوشت که سفارتخانه‌های اوکراین در مجارستان، هلند، لهستان، کرواسی و ایتالیا و کنسولگری‌های این کشور در ناپل ایتالیا، خارکف لهستان و برنو جمهوری چک نیز بسته‌های خون آلودی حاوی چشمان حیوانات دریافت کرده‌اند. به گفته او، تحقیقات در مورد معنای این پیام نمادین ادامه دارد.
او اضافه کرد که این بسته‌ها پس از کشف یک بسته حاوی مواد منفجره در سفارت این کشور در اسپانیا در روز چهارشنبه دریافت شده‌اند. یک نگهبان سفارت اوکراین در مادرید هنگام باز کردن بسته مجروح شد و به گفته دولت اسپانیا این مورد یکی از شش بسته مشابه و حاوی مواد منفجره‌ای است که طی روزهای اخیر علاوه بر سفارت اوکراین و آمریکا برای پدرو سانچز، نخست وزیر و وزیر دفاع اسپانیا نیز ارسال و همه آنها کشف و خنثی شده‌اند.
سخنگوی وزارت خارجه اوکراین افزود که ورودی سفارت این کشور در واتیکان نیز تخریب شده و سفارت این کشور در قزاقستان پیامی مبنی بر ارسال مواد منفجره به این ساختمان دریافت کرده هر چند بعد مشخص شد که صرفا یک تهدید بوده است.
سخنگوی پلیس ورشو، پایتخت لهستان دریافت بسته مشکوک در سفارت اوکراین را تایید کرد و گفت واحدهای ویژه پلیس که مامور حفاظت از سفارتخانه‌های خارجی هستند به محض اطلاع از دریافت این بسته آن را ضبط و خنثی کرده‌اند. او از وجود چشم‌های حیوانات در این بسته اظهار بی‌اطلاعی کرد.
پلیس جمهوری چک نیز گفت آزمایش بسته مشکوکی که به سفارت اوکراین ارسال شده بود توسط دستگاه اشعه ایکس نشان داد که حاوی مواد منفجره نیست ولی اجزای بدن حیوانات که داخل بسته پیدا شده برای بررسی دقیق‌تر به آزمایش ارسال شده است.
سخنگوی وزارت خارجه اوکراین گفت اقدامات امنیتی و حفاظتی در تمامی سفارتخانه‌های این کشور در سطح جهان تشدید شده است. دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین نیز گفت: «ما معتقدیم یک کارزار تروریستی و برنامه‌ریزی‌شده علیه نمایندگی‌های دیپلماتیک کشور ما به راه افتاده است.»


کد مطلب: 372825

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/372825/ارسال-چشم-حیوانات-سفارتخانه-های-اوکراین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir