به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۳۷۲۸۴۵

روایت اسرائیل از حملات ایران

روایت اسرائیل از حملات ایران
گروه بین الملل:وزیر دفاع اسرائیل گفت که ایران در پنج سال گذشته ۱۶ حمله در خلیج فارس و دریای سرخ انجام داده و این نشان می‌دهد که "جنگ یک واقعیت دور نیست". او هشدار داد که ایران تنها دو هفته تا دستیابی به اورانیوم ۹۰ درصدی فاصله دارد.
روزنامه جروزالم پست به نقل از بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائيل نوشت که ایران در پنج سال گذشته دست‌کم ۱۶ بار جداگانه به کشتی‌های بین‌المللی در دریای سرخ و خلیج فارس حمله کرده است. گانتس با اشاره به خطر جنگ تاکید کرده که کشورهای این منطقه باید بتوانند توانایی‌های دفاعی خود را ایجاد کنند.
وزیر دفاع اسرائيل این سخنان را در جریان یک جلسه توجیهی امنیتی برای وابستگان نظامی بیش از ۳۰ کشور ایراد کرد و افزود: «ایران تنها در دو هفته می‌تواند به مقدار قابل توجهی از اورانیوم غنی‌شده ۹۰ درصدی برای تولید یک بمب هسته‌ای برسد.»
گانتس در ادامه سخنان خود گفت: «همین ماه شاهد حمله به یک شناور تجاری با استفاده از پهپاد شاهد ۱۳۶ بودیم که از منطقه چابهار در جنوب ایران پرتاب شد. این همان حوزه‌ای است که یک سال پیش با سفرای شما درباره آن به عنوان کانون تروریسم بحث کردم.»
وزیر دفاع اسرائيل تاکید کرد که "جمهوری اسلامی نه تنها تهدیدی برای اسرائیل است، بلکه منطقه و جهان را به چالش می‌کشد" و جامعه بین‌المللی باید به دنبال "تقویت اتحادها، افزایش همکاری اطلاعاتی، قدرت‌نمایی و پاسخ قاطع به حملات و تجاوزات ایران" باشد.
ارتش‌های اسرائیل و آمریکا در این هفته در "پیامی" به ایران، مجموعه‌ای از رزمایش‌های مشترکی از جمله شبیه‌سازی سناریوهای مختلف علیه جمهوری اسلامی را برگزار کردند.
در طول این رزمایش چهار روزه، جنگنده‌های رادارگریز F-35 اسرائیل چهار فروند F-15 آمریکایی و یک هواپیمای سوخت‌رسان آمریکایی KC-135 را همراهی و سناریوهای پرواز عملیاتی دوربرد را تمرین کردند.
اداره اطلاعات ارتش اسرائیل شبیه‌سازی گسترده‌ای علیه کشورهایی بسیار دورتر از مرزهای اسرائيل را انجام داد که شامل جمع‌آوری اطلاعات ارتش، تعیین هدف و طرح‌ریزی و همچنین در دسترس قرار دادن اطلاعات در اختیار نیروهای عملیاتی می‌شد.
در عین حال، ناوگان پنجم ایالات متحده در حال برگزاری یک تمرین سه‌هفته‌ای به منظور یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی و بدون سرنشین است که شامل ۱۵ سکوی مختلف (از جمله اسرائیلی) می‌شود که ۱۰ مورد از آنها جدید هستند و برای اولین بار در منطقه مستقر شده‌اند.در بیانیه ناوگان پنجم آمده است که این ناوگان "افق دیجیتال" نام دارد و امیدوار است "تلاش‌های خود را برای ادغام فناوری‌های جدید بدون سرنشین و در عین حال ایجاد اولین ناوگان شناورهای سطحی بدون سرنشین در جهان تا پایان تابستان آینده" ارتقا دهد.
از زمانی که اسرائیل زیر چتر سنتکام قرار گرفته، رزمایش‌های مشترک متعددی بین ارتش اسرائیل و نیروهای آمریکایی در منطقه انجام شده است.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها