به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۳۷۲۹۸۴

پایان بورس امروز؛بورس تهران در سرمای پاییز

پایان بورس امروز؛بورس تهران در سرمای پاییز
گروه اقتصادی:بورس تهران امروز در اولین روز از هفته جاری، درجا زد و تقریبا بدون تغییر ماند. شاخص کل بورس تنها 348 واحد رشد کرد و در سطح یک میلیون و 417 هزار باقی ماند.به گزارش تجارت‌نیوز، مطابق پیش‌بینی‌ چهارشنبه با عدم تغییر فاکتور‌های موثر بر بازار، بورس روند خنثی هفته گذشته خود را در شروع هفته جاری ادامه داد. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با نوسان اندک 0.03 درصدی، 348 واحد رشد کرد و به محدوده یک میلیون و 417 هزار و 719 رسید.

روند بورس امروز نشان از سه فاز متفاوت بازار در روز جاری دارد. شروع بازار با تقویت تقاضا همراه بود اما هرچه به سمت میانه روز حرکت کردیم عرضه‌ها شدت گرفت. در فاز انتهایی و 40 دقیقه پایانی بازار نیز شاهد افزایش اندک تقاضا و مثبت شدن شاخص بودیم.شاخص کل هم‌وزن در روز جاری نیز عملکرد مشابه شاخص کل داشت با این تفاوت که روز را با نوسان اندک در بخش سرخ رنگ دامنه نوسان به پایان رساند. نماگر هم‌وزن بازار سرمایه با 0.02 درصد کاهش به میزان 97 واحد از ارتفاع خود کاست و در محدوده 413 هزار و 18 واحد باقی ماند.ارزش معاملات نیز در روز جاری چنگی به دل نمی‌زد. شاخص ذکر شده امروز هم توانایی رسیدن به کانال 3 همت را نداشت و در محدوده 2 هزار و 738 میلیارد تومان متوقف شد. همچنین کاهش ملموس حجم معاملات و رسیدن آن به 6.44 میلیارد برگه سهم نکته دیگر معاملات امروز بود.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نیز حکایت از خروج 131 میلیاردی سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. همچنین 283 نماد مثبت و 362 نماد منفی تابلوی معاملاتی امروز بورس را رسم کردند. وجود 72 نماد در صف خرید در حالی که 37 نماد در صف فروش قرار داشتند، نشان از تعادل در بورس امروز دارد.

امروز نمادهای کگل، فولاد، فملی، فارس و ومعادن بیشترین تاثیر مثبت روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای حکشتی، شپنا، شتران، شستا و اخابر دربردارنده بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بودند.در سوی دیگر بازار نمادهای آریا، مارون، تجلی، فزر و پارتا بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل فرابورس داشتند. از طرفی بپاس، شاوان، زاگرس، ددانا و کلر بیشترین تاثیر منفی را روی این شاخص داشتند.بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای کگل، فخوز، وسبحان، وآذر، غدشت، فزر و فروسیل بود. در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش وسالت بدون تغییر نسبت به روز گذشته در صدر نمادهای صف فروشی قرار دارد و در ادامه نمادهای رفاه، واحصا، سفاسی و بتک در این لیست به چشم می‌خورد. بیشترین ارزش صف خرید متعلق به نمادهای خبنیان، وسدید، فاذر، کپشیر و ولانا بود.
برچسب ها: بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها