به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۳۷۳۰۲۲

قابلیت‌تازه آیفون ۱۴که جان‌یک انسان را نجات داد

قابلیت‌تازه آیفون ۱۴که جان‌یک انسان را نجات داد
گروه فیلم: تماس ماهواره ای آیفون ۱۴ بار دیگر خوش درخشید و جان فردی که در منطقه‌ای از آلاسکا گیر افتاده بود را با ارسال پیام کمک به مراکز اضطراری نجات داد.فردی پس از گیر افتادن در منطقه‌ای از‌ آلاسکا، با استفاده از قابلیت تماس ماهواره ای اضطراری آیفون ۱۴ توانست جان سالم به سر ببرد. این مرد با یک ماشین برفی از نورویک به سمت کوتزبو در حال سفر بود که در منطقه‌ای گیر افتاد. ولی خوشبختانه موفق شد با ارسال درخواست کمک از طریق تماس ماهواره‌ای گوشی آیفون ۱۴ خودش به نیروهای اضطراری آلاسکا، از آن‌ها کمک بگیرد.

بلافاصله پس از ارسال این پیام، هماهنگ‌کننده تیم جستجو و نجات منطقه شمال غربی در قطب شمال با همکاری گروهی از تیم‌های جستجو و نجات محلی، چهار داوطلب را به محلی که پیام از آن‌ها ارسال شده فرستادند و آن‌ها با استفاده از مختصات GPS موفق به پیدا کردن فرد مورد نظر شدند. پستی که توسط اداره ایمنی عمومی آلاسکا منتشر شده نشان می‌دهد که هیچ آسیبی به فرد ارسال‌کننده کمک وارد نشده است.
 
اپل برای نخستین بار قابلیت ارسال پیام کمک اضطراری (SOS) بر بستر خطوط ماهواره‌ای را در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC ۲۰۲۲ رونمایی کرد و از ماه نوامبر هم آن را در اختیار کاربران گذاشته است.وقتی قابلیت تماس ماهواره ای آیفون ۱۴ فعال می‌شود، یک سری سوال از نوع اضطراری همراه با جزئیات مهمی در قالب یک پیام فشرده متنی از کاربر پرسیده می‌شود. سپس این متن از طریق ماهواره ماهواره به یکی از مراکز پاسخ اضطراری ارسال می‌شود که از پیام‌های فشرده پشتیبانی می‌کنند. یا آنکه از طریق مراکز پاسخ اضطراری خود اپل به نزدیک‌ترین پایگاه اورژانسی ارسال خواهد شد.
 
ویدیو معرفی تماس ماهواره‌ای آیفون ۱۴ اپل
....
مرجع : گجت نیوز
برچسب ها: آیفون 14
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها