به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب : ۳۷۳۰۵۶
جام‌جهانی قطر ۲۰۲۲؛

هلند با شکست آمریکا به دور بعد صعود کرد

هلند با شکست آمریکا به دور بعد صعود کرد
گروه ورزشی: در نخستین بازی از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امروز شنبه تیم‌های ملی آمریکا و هلند به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۳ بر ۱ به سود هلند ‏‬ به پایان رسید.
مسابقه دو تیم از ساعت ۱۸:۳۰ و با قضاوت «ویلتون سامپایو» برزیلی در ورزشگاه بین المللی خلیفه آغاز شد و «ممفیس دپای»، «دالی بلیند» و «دومفرایز» برای هلند و «هاجی رایت» برای آمریکا گلزنی کردند. با این نتیجه، آمریکا از دور مسابقات حذف شد و هلند به عنوان اولین تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.
برتری هلند بر آمریکا در نیمه اول آغاز شد. این ممفیس دپای در دقیقه ۱۰ بود که بعد از انجام یک کار گروهی و چند پاس متوالی موفق شد دروازه آمریکا را باز کند. این گل روی نفوذ «دومفرایز» از سمت راست دفاع آمریکا و پاس کات بک او به دپای به دست آمد.
هلند که به نظر می‌رسید روی این تاکتیک برنامه ریزی کرده است، بار دیگر در دقیقه ۱+۴۵ و این بار توسط بلیند دروازه آمریکا را باز کرد. در این گل هم دومفرایز در نقش سازنده ظاهر شد؛ درست شبیه به همان گل نخست تا آمریکایی‌ها در همان نیمه اول حسابی غافلگیر بشوند.
در نیمه دوم، بازی از سوی هر دو تیم هجومی تر و حاصل آن ارائه بازی جذاب‌تری شد. هلند باوجود پیش بودن از آمریکا، فشار حملاتش را روی دروازه حریف حفظ کرد و صاحب چند موقعیت خوب گلزنی هم شد.
آمریکا هم برای تغییر نتیجه، دست به تعویض زد و هاجی رایت را در دقیقه ۶۷ به میدان آورد. این بازیکن ۹ دقیقه بعد از حضورش در زمین توانست ارسال «پولیسیچ» را به گل نخست آمریکا تبدیل کند.
باوجود اینکه امیدهای آمریکا برای به تساوی کشاندن بازی و جلوگیری از حذف از جام جهانی با گل رایت زنده شد اما زمان زیادی لازم نبود تا هلند بار دیگر برتری خود را به رخ آمریکایی‌ها بکشد.
در دقیقه ۸۱ بود که دومفرایز، سازنده دو گل هلند این بار خودش در نقش گلزن ظاهر شد و با یک شوت سرضرب، پاس بلند بلیند را به گل سوم لاله‌های نارنجی تبدیل کرد.
شاگردان «گرگ برهالتر» در تیم ملی آمریکا در دقایق باقیمانده در باز کردن دوباره دروازه هلند ناکام ماندند تا بازی با همان نتیجه ۳ بر ۱ به سود نارنجی پوشان اروپایی به پایان برسد.
با این نتیجه، آمریکا که از گروه ایران به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده بود، حذف شد و تیم تحت هدایت «لوئیس فن خال» راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. حریف هلند در این مرحله برنده بازی آرژانتین - استرالیا خواهد بود؛ دیداری که از ساعت ۲۲:۳۰ امشب برگزار می‌شود.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها