کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خودروهای وارداتی نزدیک مرحله بارگیری است

13 آذر 1401 ساعت 12:01


گروه اقتصادی: سخنگوی وزارت صمت خاطر نشان کرد: تردید نداشته باشید که واردات خودرو به امسال خواهد رسید و شرکت‌ها تبلیغات محیطی را انجام می‌دهند و خودروها نزدیک مرحله بارگیری است و مشکلی در این زمینه نخواهیم نداشت.

 
به گزارش ایلنا، امید قالیباف در پاسخ به این پرسش که شما در حساب توئیتری خود خبر از سرعت گرفتن فرآیند واردات خودرو به کشور و رسیدن برخی مدل‌ها به پشت مرزهای ایران خبر دادید این خودروها از چه کشورهای وارد خواهند شد و در گام نخست چه تعداد خودرو وارد کشور  می‌شود؟ گفت: هنوز جزئیات این موضوع در دسترس نیست؛ من پاسخ این پرسش که چه تعداد خودرو و پشت کدام مرز است را نمی‌‌دانم.

وی با بیان اینکه  وزارت صمت متولی واردات خودرو نیست، خاطر نشان کرد: این مهم به شرکت‌های خصوصی و دولتی واگذار شده است و وزارت صمت در این موارد دخالت نمی‌کند.قالیباف در پاسخ به این پرسش که برخی از نمایندگان مجلس این دیدگاه را مطرح کردند که به احتمال زیاد واردات خودرو تا پایان سال جاری محقق نخواهد شد چه پاسخی به طرح این دیدگاه‌ها دارید؟ خاطر نشان کرد: تردید نداشته باشید که واردات خودرو به امسال خواهد رسید و شرکت‌ها تبلیغات محیطی را انجام می‌دهند، خودروها نزدیک مرحله بارگیری است و مشکلی در این زمینه نخواهیم نداشت.

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به رشد 380 درصدی تولید خودرو کامل تا پایان سال جاری، تصریح کرد:  قیمت خودرو متاثر از نرخ ارز است و با ثبات نرخ ارز قیمت خودرو نیز به ثبات می‌رسد. اما برای تاثیر نرخ ارز بر قیمت خودرو باید  قیمت‌های نسبی خودرو را مد نظر قرار داد به این معنا که نسبت قدیمی قیمت خودرو با ارز قبلی و نسبت قیمت جدید ارز با قیمت جدید خودرو را باید لحاظ کرد که این موضوع باید تعدیل شود.

وی ادامه داد: خودرو یک محصول شوک‌پذیر است و خیلی زود انتظارات تورمی را در خود تخلیه می‌کند. وقتی وارد بورس می‌شود بورس محلی مناسب برای تخلیه انتظارات تورمی می‌شود و این باعث می‌شود که شاهد افزایش قیمت درخودرو باشیم.


کد مطلب: 373139

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/373139/خودروهای-وارداتی-نزدیک-مرحله-بارگیری

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir