به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۳۷۳۱۵۸

صعود قیمت طلا به هر گرم ۱.۶۰۰.۰۰۰ تومان؟

صعود قیمت طلا به هر گرم ۱.۶۰۰.۰۰۰ تومان؟
گروه اقتصادی: مشاهدات اقتصاد ۲۴ از بازار طلا و سکه نشان می‌دهد قیمت‌ها در بازار از روز پنجشنبه نوسان قابل ملاحظه‌ای داشت و تا صبح روز شنبه سقف شکنی کرد؛ اما کاهش ۲۵۰ تومانی قیمت دلار در روز گذشته از التهاب قیمت‌ها در بازار طلا و سکه کاست و با وجود اینکه انس جهانی جهش قیمتی را تجربه کرد، ولی نتوانست قیمت طلا و سکه را در ایران با خود همراه کند و قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در داخل نوسان زیادی نداشت.اما باید ببینیم امروز و در جریان جهش قیمت انس جهانی و سیگنال افزایش قیمت دلار به بازار، طلا و سکه شاهد افزایش قیمت خواهند بود؟

طلا و سکه در ایران راه خود را از انس جدا کرد
به گزارش اقتصاد 24، محمد کشتی آرای می‌گوید: روز‌های پنج شنبه و جمعه در حالی شاهد سقف شکنی‌های طلا و سکه بودیم که روز گذشته اتفاق عجیبی در بازار‌ها رخ داد.نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: روز گذشته شاهد جهش قیمت انس جهانی بودیم و این در حالی بود که برخلاف انتظار‌ها برای افزایش ناگهانی قیمت طلا و سکه در داخل، اما طلا و سکه ثبات قیمتی داشت و دلیل آن یک چیز بود؛ کاهش قیمت دلار در ایران.

شرط تداوم ثبات قیمت طلا و سکه
این کارشناس بازار طلا و سکه با تشریح عوامل موثر بر ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، گفت: خوشبختانه از روز گذشته برخلاف جهتِ افزایش قیمت انس جهانی، قیمت دلار در کشور کاهش داشت و همین موضوع باعث شد که افزایشِ ۴۲ دلاری قیمت انس جهانی در روز گذشته با کاهش قیمت دلار پوشش داده شود.کشتی آرای ادامه داد: در نتیجه ما روز گذشته شاهد کم نوسان بودن و به عبارت دیگر ثابت بودن قیمت طلا و سکه در داخل در روز شنبه بودیم. البته این تصور وجود داشت که با افزایش شدید قیمت انس جهانی، قیمت طلا و سکه هم در داخل کشور افزایش پیدا کند، ولی چنین اتفاقی نیفتاد و بازارِ دیروز با تعدیل قیمت ارز مواجه بود و در حالی در آخرین معاملات روز پنج شنبه دلار ۳۶۳۰۰ تومان بود روز گذشته به ۳۶۰۵۰ تومان رسید؛ یعنی ۲۵۰ تومان کاهش یافت که همین موضوع باعث شد که قیمت طلا و سکه نسبت به روز پنجشنبه کاهشی شود.

پیش بینی قیمت طلا و سکه تا پایان هفته
این کارشناس طلا و سکه در مورد پیش بینی قیمت طلا و سکه در بازار در روز‌های آینده  گفت: شک نداشته باشید که اگر قیمت دلار در بازار صعودی شود، قیمت طلا و سکه هم افزایشی خواهد شد. البته صعود قیمت طلا به هر گرم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بعید نیست.کشتی آرای ادامه داد: قیمت دلار در داخل و قیمت جهانی طلا همزمان در ۱۰ روز گذشته افزایش پیدا کرده و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار که در کانال یک میلیون و ۵۲۰ هزار تومان بود تا یک میلیون و ۵۸۰ هزار تومان افزایش یافت. البته ماه گذشته تقاضای طلا و سکه در بازار افزایش پیدا کرده بود که در چند روز اخیر کاهشی شده و همین هم عاملی برای کاهش حباب سکه و طلا شده است.
برچسب ها: قیمت طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها