به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب : ۳۷۳۲۷۰

فیلم‌نامه‌نویسان: تمام فعالیت‌های صنفی خود را به حالت تعلیق در می‌آوریم

فیلم‌نامه‌نویسان: تمام فعالیت‌های صنفی خود را به حالت تعلیق در می‌آوریم
گروه هنری: هیئت‌مدیره انجمن صنفی فیلم‌نامه نویسان سینما در بیانیه‌ای اعلام کرد: نویسندگان فیلم‌نامه داوطلبانه قلم به‌دست می‌گیرند تا درباره مردم بنویسند؛ درباره آزادی، عدالت و کرامت انسان. این مفاهیم، مطالبات اصلی مردمی‌ست که این روزها نارضایتی خود را به هزار زبان ابراز می‌کنند. ما فیلم‌نامه‌نویسان با اندکی امید صبور ماندیم، به انتظار پاسخ حاکمیت، اما نادیده انگاشتن و انکار مطالبات مردم، گسیختگی و انسدادِ بی‌سابقه‌ای میان اراده حاکمیت و خواست مردم ایجاد کرده که اینک سخن گفتن از آزادی و عدالت و کرامت انسان، ناممکن، و بدتر از آن بیهوده می‌نماید. در زمانه‌ای که نوشتنِ حتی پاره‌ای کم‌تر از حقیقت، و نگفتن تمامِ حقیقت، چیزی جز دروغ نیست، ما تصمیم گرفتیم تمام فعالیت‌های صنفی خود را به حالت تعلیق درآوریم و کلماتِ دل‌مان را به امید رسیدن روزهای خوش، گرم کنیم. تا فرجام نامعلوم این شرایط، اعضای صنف می‌توانند بر اساس میل و اراده خود، برای دیگران و برای خویش بنویسند و یا فعالیت حرفه‌ای خود را متوقف کنند؛ اما مدیریت صنف، بنا به وظیفه اجتماعی و حرفه‌ای خود، فعلن از هرگونه ارتباط با نهادهای دولتی و در هر سطحی، اجتناب می‌کند. چرا که عمیقن درک می‌کنیم که در این زمانه نو، ما دیگر صدای مردم نیستیم، بلکه این مردم هستند که به‌عنوان قوی‌ترین نهاد اجتماعی سخن می‌گویند و ما سخن آن‌ها را شنیده‌ایم.

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران:
در هیچ رویداد سینمایی پیش‌رو مشارکت نخواهیم کرد

با نزدیک شدن به جشنواره سینمایی فیلم فجر هیات مدیره انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به اعتراضات و شرایط حاکم به جامعه و رفتار نهادهای حکومتی با جامعه سینمایی روز شنبه ۱۲ آذر اعلام کرد: «اعضای این هیات مدیره در هیچ رویداد سینمایی پیش‌رو مشارکتی نخواهند داشت.» در بخش پایانی این بیانیه آمده است: «در ماه‌های آتی در هیچ‌ یک از جشنواره‌های پیش رو هیچ حضوری نداشته و نخواهیم داشت و هیچ مسئولیتی را هم نمی‌پذیریم».

۴۰ سینماگر بازداشت شده‌اند
دیروز یک عضو کمیته پیگیری وضعیت هنرمندان بازداشتی عنوان کرد: حدود ۴۰ سینماگر بازداشت شده‌اند و برای ۱۵۰ نفر محدودیت در نظر گرفته شده است. تاکید ما بر این است که نباید تصور شود که تعداد بازداشت شدگان اهالی سینما کم است یا فقط به افراد چهره ختم می‌شود. ما لیستی ۱۵۰ نفره متشکل از افرادی داریم که در طول وقایع اخیر احضار شدند، بازداشت شدند، تفهیم اتهام شدند، ممنوع‌الخروج شدند و یا به شکل‌های مختلف توسط نهادهای مربوطه احضار و با محدودیت‌هایی مواجه شدند. 
برچسب ها: سینمای ایران

۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۰۸:۳۹
آخه فيلم نامه هاتون بدرد نميخورد،همون بهتر كه هزينه نشه براي اين فيلم نامه هاي آب دوغ خيارتون. (408062)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها