به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب : ۳۷۳۲۷۲
جام جهانی 2022 - فرانسه 3 لهستان 1

دورخیز فرانسه برای دومین قهرمانی پیاپی جام جهانی

گروه ورزشی: در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022، اولیویه ژیرو و کیلیان امباپه با سه گلی که زدندند، کار لهستان را یکسره کرد و فرانسه را به جمع هشت تیم برتر جام جهانی رساندند.  
دورخیز فرانسه برای دومین قهرمانی پیاپی جام جهانی
داور: آنتونی تیلور(انگلیس)/ کمک‌ها: گاری بسیچ و آدام نون(انگلیس)/ داور چهارم: ایستوان کواچس(رومانی)
داور: خسوس والنزوئلا(ونزوئلا)/ کمک‌ها: خورخه اورگو و تولیو مورنو(ونزوئلا)/ داور چهارم: کوین اورتگا(پرو)

تیم ملی فرانسه
هوگو لوریس، رافائل واران، دایو اوپامکانو، ژول کنده، تئو هرناندز، اورلین شوامنی(66- یوسف فوفانا)، آدرین ربیو، عثمان دمبله(76- کینگزلی کومان)، کیلیان امباپه، آنتوان گریزمان و اولیویه ژیرو(76- مارکوس تورام).
سرمربی: دیدیه دشان

تیم ملی لهستان
وویژک شزنی، کمیل گلیک، یاکوب کیویور(87- یان بدنارک)، متیو کش، بارتوش برزینسکی، گرژگورز کریچوویاک(71- کریستیان بیلیک)، پیوتر زیلینسکی، سباستین شیمانسکی(64- آرکاردیوش میلیک)، یاکوب کامینسکی(71- پیوتر ژیلینسکی)، پرزمیسلاو فرانکوفسکی(87- کامیل گروسیسکی) و روبرت لواندوفسکی.
سرمربی: چسواو میشنیویچ

🟨 اخطارها: 
اورلین شوامنی(32) از فرانسه
بارتوش برزینسکی(47) متیو کش(89) از لهستان
صعود مقتدرانه فرانسه با درخشش امباپه/ خداحافظ آقای لواندوفسکی
تیم ملی فرانسه با پیروزی مقابل لهستان به جمع 8 تیم پایانی رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر، از ساعت 18:30 در ورزشگاه «الثمامه» تیم ملی فرانسه به مصاف تیم ملی لهستان رفت و به برتری 3 بر یک رسید و به جمع 8 تیم پایانی راه یافت. 
در این بازی اولیویه ژیرو، گل اول فرانسه را به ثمر رساند تا پنجاه و دومین گل خود را به ثبت رساند و به برترین گلزن تاریخ فوتبال این کشور نام گیرد.

کیلیان امباپه نیز گل دوم و سوم فرانسه را به زیبایی به ثمر رساند تا تعداد گل های خود را به عدد 5 برساند و به آقای گل فعلی جام نام گیرد. 
لهستان به جز حملاتی که در نیمه اول داشت، دیگر نتوانست موقعیت سازی کند و عملا مقابل قهرمان دنیا حرفی برای گفتن نداشت. در لحظات پایانی مسابقه داور یک ضربه پنالتی به سود لهستان اعلام کرد که لواندوفسکی توانست این توپ را به گل تبدیل کند.
البته در پنالتی اول هوگو لوریس ضربه لواندوفسکی را مهار کرد اما داور آن را خطا تشخیص داد و پنالتی تکرار شد.

فرانسه در مرحله بعدی باید با برنده انگلیس و سنگال دیدار کند.

⚽️ شرح گل‌ها:
فرانسه یک - لهستان صفر (دقیقه 44: اولیویه ژیرو): پاس رو به جلوی دایو اوپامکانو را امباپه با تیزهوشی و پاس در عمق تماشایی از بین دو مدافع لهستان به اولیویه ژیرو رساند تا این بازیکن در موقعیت تک به تک با شوت زمینی دروازه وویژک شزنی را باز کند و فرانسه را پیش بیاندازد.

فرانسه 2 - لهستان صفر (دقیقه 74: کیلیان امباپه):حمله بی‌اثر لهستان و دفع توپ آنتوان گریزمان با شوت بلند از محوطه جریمه خودی به میانه زمین، به اولیویه ژیرو رسید که این بازیکن هم در جناح راست عثمان دمبله را صاحب توپ کرد که حرکت در عرض و پاس این بازیکن به سمت چپ را کیلیان امباپه دراختیار گرفت و با شوت‌زنی به جهت مخالف و کنج دروازه، به زیبایی به تور چسباند.

فرانسه 3 - لهستان صفر (دقیقه 1+90: کیلیان امباپه): مارکوس تورام پس از نفوذ سریع از سمت چپ زمین، با پاس در عرض، کیلیان امباپه را در محوطه جریمه لهستان صاحب توپ کرد که بازهم شلیک ناگهانی این بازیکن به کنج دروازه پس از برخورد به نوک انگشتان شزنی تبدیل به گل شد.

فرانسه 3 - لهستان یک (دقیقه 9+90: روبرت لواندوفسکی): پنالتی لهستان پس از تکرار مجدد با شوت زمینی لواندوفسکی به سمت چپ و خلاف جهت لوریس گل اول این تیم را در آخرین صحنه بازی به همراه داشت.

گفتنی اینکه، اولیویه ژیرو با به ثمر رساندن گل اول تیم فرانسه به لهستان، با پشت سر گذاشتن تیری هانری، با 52 گل به بهترین گلزن تاریخ فرانسه تبدیل شد.

تیم ملی فرانسه جام جهانی 2022 را با پیروزی پُر گل مقابل استرالیا آغاز کرد و پس از آن هم دانمارک را شکست داد، اما در آخرین بازی مرحله گروهی برابر تونس ،فرانسه که از تیم دوم خود بهره برده بود، با یک گل شکست خورد ولی با این وجود به‌عنوان صدرنشین به دور یک‌هشتم نهایی رسید تا اکنون به مصاف لهستان برود. تیم ملی لهستان نیز که در شروع جام جهانی به تساوی برابر مکزیک رسید و پس از آن عربستان را با دو گل مغلوب کرد، در دیدار اخیرش مقابل آرژانتین شکست خورد، اما در جایگاه دوم جدول گروه C ایستاد تا به جمع 16 تیم نهایی این رقابت‌ها راه یابد و حریف قهرمان دوره گذشته شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها