به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ساعت ۰۰:۲۷
کد مطلب : ۳۷۳۲۷۵
مرحله یک هشتم جام جهانی؛ انگلیس 3 سنگال 0

انگلیس حریف مدافع عنوان قهرمانی جهان شد

گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال انگلیس با شکست سنگال به جمع 8 تیم پایانی راه یافت.
انگلیس حریف مدافع عنوان قهرمانی جهان شد
جام جهانی 2022| صعود مقتدرانه انگلیس با شکست قهرمان آفریقا/ سه‌شیر حریف فرانسه شد
در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر، از ساعت 22:30 در ورزشگاه «البیت»، تیم ملی انگلیس به مصاف تیم ملی سنگال رفت و به برتری پرگل 3 بر صفر رسید. در این بازی انگلیس فوق العاده کار کرد و توانست از انتهای نیمه اول، قدرت خود را بر حریف دیکته کند. گل های سه شیر در این مسابقه را جوردن هندرسون، هری کین و بوکایو ساکا به ثمر رساندند تا این تیم مقتدرانه قهرمان آفریقا را شکست دهد. در این مسابقه می توان به نمایش عالی هری کین اشاره کرد. بازیکنی که در وسط کاملا در خدمت تیم کار کرد و توانست در تمامی گل ها اثرگذار ظاهر شود. 

از طرف دیگر سنگال نیز به جز یک حمله خطرناک در اواسط نیمه اول، حرفی برای گفتن نداشت و کاملا مغلوب نمایش خوب انگلیس شد. تیم ملی انگلیس در مرحله بعدی باید با فرانسه در تاریخ شنبه 19 آذر دیدار کند. 

ورزشگاه: استادیوم البیت
داور: ایوان بارتون / کمک داور اول: دیوید سانتوس / کمک داور دوم: کاتی نسبیت

تیم ملی انگلیس:
جردن پیکفورد، کایل واکر، هری مگوایر، جان استونز (76- اریک دایر)، لوک شاو، دکلان رایس، جردن هندرسون (81- کالوین فیلیپس)، جود بلینگهام (76- میسون مونت)، بوکایو ساکا (64- مارکوس رشفورد)،فیل فودن (64- جک گریلیش) و هری کین سرمربی: گرت ساوتگیت

تیم ملی سنگال:
ادوارد مندی، یوسوف سابالی، کالیدو کولیبالی، عبدو دیالو، اسماعیل جیکوبز (84- فوده بالو توره)، نامپالیس مندی، پت سیسه (46- پپه گویه)، کرپین دیاتا (46- پپه سار)، اسماعیلا سار، ایلمان اندیایه (46- بامبا دیانگ)، بولایه دیا (71- فامارا دیه‌دیو) سرمربی: آلیو سیسه
🟨 اخطار:
کالیدو کولیبالی (76) از سنگال



⚽️ شرح گل:
انگلیس یک - سنگال صفر (38- جردن هندرسون) حرکت زیبا و ترکیبی انگلیسی‌ها در سمت چپ و نفوذ بلینگهام به داخل محوطه جریمه منجر به پاس عرضی این بازیکن برای هندرسون شد و ضربه کاپیتان لیورپول دروازه مندی را گشود.

انگلیس دو - سنگال صفر (47- هری کین)ضد حمله تماشایی بازیکنان انگلیس به رهبری بلینگهام آغاز شد و پاس او به فودن در سمت چپ رسید و او هم با یک پاس عرضی دقیق کین را در موقعیتی تک به تک قرار داد تا کاپیتان سه شیرها اولین گل خود در این تورنمنت را به ثمر برساند.

انگلیس سه - سنگال صفر (57- بوکایو ساکا)نفوذ عالی فودن از سمت چپ و پاس عرضی دقیق این بازیکن به ساکا رسید و او هم در موقعیتی تک به تک توانست سه شیرها را به سومین گل برساند.نفوذ عالی فودن از سمت چپ و پاس عرضی دقیق این بازیکن به ساکا رسید و او هم در موقعیتی تک به تک توانست سه شیرها را به سومین گل برساند.

سنگالی‌ها که پیش از شروع جام‌جهانی فوق ستاره خود یعنی سادیو مانه را به دلیل مصدومیت از دست داده بودند، شانس کمی برای صعود از گروهشان داشتند اما شیرهای ترانگا در بازی آخر مقابل اکوادور نمایشی خیره کننده از خود بر جای گذاشتند و توانستند با پیروزی برابر تیم دوم گروه، آن‌ها را از دور رقابت‌ها خارج کنند و بدون مانه به یک هشتم نهایی برسند. انگلیس اما با ساوتگیت شروع مقتدرانه‌ای داشت و توانست ایران را با ۶ گل مغلوب کند و در ادامه تساوی مقابل آمریکا اگرچه انتقاداتی را متوجه ساوتگیت کرد اما در بازی آخر مقابل ولز باز هم همان سه شیرهای پیش‌بینی شده بودند و توانستند با ۷ امتیاز به عنوان تیم نخست به این مرحله برسند. نکته عجیب اما نیمکت نشینی مارکوس رشفورد، بهترین گلزن انگلیسی‌ها با ۳ گل زده در این جام است و غیبت استرلینگ در این بازی به دلیل مشکلات شخصی نیز از دیگر نکات قابل توجه است. پیش از استرلینگ، بن وایت، مدافع سه شیرها هم به علت مشکلات شخصی اردوی تیم را ترک کرده بود.
برچسب ها: جام جهانی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها