کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کدام استان‌ها برفی می‌شوند؟

14 آذر 1401 ساعت 9:07


گروه جامعه:  مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در غرب سواحل خزر و برخی مناطق شمال غرب، همچنین ارتفاعات البرز، بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.
صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در غرب سواحل خزر، ارتفاعات البرز، برخی مناطق شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بارش باران، برف و وزش باد ادامه دارد.

 
وی افزود: ۱۴ آذر با فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور در برخی مناطق خوزستان، شمال بوشهر، شمال و غرب فارس، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید موقت داریم.مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در غرب سواحل خزر و برخی مناطق شمال غرب، همچنین ارتفاعات البرز بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.
 
ضیائیان افزود: روز سه‌شنبه ۱۵ آذر سامانه بارشی در جنوب کشور تقویت می‌شود و در خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان و جنوب اصفهان رگبار رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید و بارش تگرگ در مناطق مستعد داریم و این شرایط روز چهارشنبه هم در مناطق مذکور ادامه دارد و در شرق و شمال شرق کشور نیز پیش‌بینی می‌شود.وی بیان کرد: شدت بارش‌ها روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در شمال بوشهر، جنوب و شرق خوزستان، شمال و غرب فارس و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. 
 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی بارش به صورت برف است.ضیائیان با اشاره به کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور عنوان کرد:‌ تا پایان هفته دریای خزر مواج است.
 
وی درباره وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران امروز نیمه ابری تا ابری، در برخی ساعات بارش باران و گاهش بارش برف پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما در پایتخت ۶ و ۲ درجه خواهد بود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز اردبیل با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر و همدان و مشهد با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.ضیائیان ادامه داد: در ۱۵ مرکز استان کمینه دمای صفر و زیر صفر درجه خواهد بود؛ شامل همدان‌، مشهد،‌ گرگان، کرمانشاه، کرج، شهرکرد، سنندج، زنجان، زاهدان، بیرجند، بجنورد، اصفهان، ارومیه، اردبیل و اراک است.


کد مطلب: 373309

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/373309/کدام-استان-ها-برفی-می-شوند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir