به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۳۷۳۳۷۷

ایلان ماسک: خطر ترور شدنم بالاست

ایلان ماسک: خطر ترور شدنم بالاست
گروه علمی:ایلان ماسک در یک گفتگوی صوتی مدعی شده احتمال اینکه اتفاق بدی برایش بیفتد یا اینکه به او تیراندازی شود، کاملاً قابل توجه است.ایلان ماسک در یک جلسه صوتی Twitter Spaces حضور پیدا کرده و به برخی از سؤالات کاربران پاسخ داده است. مدیرعامل جدید توییتر مدعی شده که ریسک کشتن او کاملاً قابل توجه است و به این موضوع اشاره کرد که قصد خودکشی ندارد.
 
ایلان ماسک در این گفتگوی صوتی مدعی شده احتمال اینکه بلای بدی سرش بیاید، وجود دارد: «صادقانه بگویم، ریسک اینکه اتفاق بدی برای من بیفتد، یا حتی اینکه هدف گلوله قرار بگیرم، کاملاً قابل توجه است. اگر قصد کشتن کسی را داشته باشید، این‌کار چندان سخت نیست پس امیدوارم چنین کاری نکنند و سرنوشت به وضعیت من لبخند بزند و چنین اتفاقی رخ ندهد، اما قطعاً چنین خطری وجود دارد.»

ایلان ماسک که خودش را طرفدار سرسخت آزادی بیان می‌داند، در این گفتگوی صوتی گفت آینده‌ای را می‌خواهیم که در آن تحت ظلم و ستم نباشیم: «جایی که سخنان ما سرکوب نشود و بتوانیم بدون ترس از اقدامات تلافی‌جویانه، آن‌ها را بیان کنیم. تا زمانی که واقعاً به کسی آسیب نرسانید، می‌توانید هرآنچه را که می‌خواهید، بگویید.»در این گفتگوی صوتی همچنین یکی از کاربران درباره تمایل به خودکشی از ایلان ماسک سؤال پرسید که مدیرعامل جدید توییتر چنین موضوعی را رد کرد: «من هیچ فکر خودکشی ندارم. اگر خودکشی کردم، واقعی نیست.»

این اولین باری نیست که ایلان ماسک به خودکشی و احتمال مرگ مشکوک خود اشاره می‌کند. چند ماه پیش هم ثروتمندترین فرد جهان در توییتی گفته بود که شاید تحت شرایط مشکوکی بمیرد. در آن زمان کاربران درباره تهدیدهای روسیه و حتی خانواده کلینتون، رئیس جمهور اسبق ایالات متحده صحبت کردند، اما این‌بار موضوع فرق می‌کند.

ایلان ماسک حالا صاحب توییتر است و دست به افشاگری علیه رئیس جمهوری کنونی آمریکا، جو بایدن زده است. مدیرعامل جدید توییتر باعث افشای اسنادی شده که مربوط به جلوگیری از انتشار مقاله «نیویورک پست» علیه «هانتر بایدن» در هفته‌های پایانی انتخابات 2020 آمریکا می‌شود.این ماجرا که تحت عنوان «پرونده‌های توییتر» شناخته می‌شود، نشان می‌دهد که چگونه مدیران وقت توییتر از بازنشر این مقاله جلوگیری کردند؛ اقدامی که انتقادهای زیادی به دنبال داشت.

به باور محافظه‌کاران، توییتر بیش از اینکه طرفدار آزادی بیان باشد، به نفع چپ‌گراها و دموکرات‌ها فعالیت می‌کند، موضوعی که ایلان ماسک هم به نوعی با آن موافق است و می‌خواهد یک تعادل در این پلتفرم ایجاد کند. به همین دلیل در روزهای اخیر شاهد رفع مسدودیت حساب‌های کاربران محافظه‌کار، راست‌گرا و جمهوری‌خواهان از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بودیم.
مرجع : دیجیاتو
برچسب ها: ایلان ماسک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها