به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۳۷۳۴۲۳

اصلی‌ترین مراحل موفقیت در تجارت الکترونیک چیست؟

گروه کسب و کار:
اصلی‌ترین مراحل موفقیت در تجارت الکترونیک چیست؟
مراحل زیادی برای موفقیت در تجارت الکترونیک وجود دارد؛ از محصولات با کیفیت بالا گرفته تا استخدام طراح سایت، اما یکی از مهم‌ترین اجزای آن، طراحی خوب صفحه محصول است. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت cms-iran.com، علاوه بر مشاهده نمونه کار طراحی سایت، جهت سفارش طراحی سایت فروشگاهی تهران نیز اقدام نمایید. بدون داشتن یک وب سایت خوب، حتی بهترین محصولات نیز به فروش نمی‌رسند. چرا طراحی وب سایت فروشگاهی اینقدر مهم است؟ خوب به طور متوسط، تنها 3٪ از بازدید‌های فروشگاه آنلاین منجر به خرید می‌شود و 69٪ از سبد‌های خرید در نهایت رها خواهند شد. برای مقابله با این آمارهای نه چندان جذاب، باید به خریداران، راحت‌ترین روش ممکن برای پرداخت بدهی را ارائه دهید. جهت ساخت یک وب سایت پرفروش و پرطرفدار، از تصاویر محصول با کیفیت بالا استفاده کنید؛ قیمت گذاری را به طور واضح نشان دهید؛ فراخوانی متقاعد کننده برای اقدام ایجاد کنید؛ توضیحات آموزنده و مفیدی را درباره محصول بنویسید و محصول را ارائه دهید.

تصاویر محصول در کجای صفحه محصول قرار می گیرند ؟
قبل از اینکه وارد طراحی صفحات محصول خود شوید ، چند اصل اساسی وجود دارد که باید از قبل بدانید. اصلی‌ترین آنها عبارتند از؛
•    مخاطب هدف شما
•    هویت برند شما
•    طرح رنگ شما
دانستن نکات مهم هر یک از این زمینه‌ها، نه تنها طراحی صفحات محصول شما را آسان‌تر می‌کند، بلکه آنها را بسیار موثرتر خواهد کرد. تصاویر محصول در کجای صفحه محصول قرار می‌گیرند؟ در واقع، حدود 93 درصد از مصرف کنندگان هنگام تصمیم گیری برای خرید، تصاویر را به عنوان یک فاکتور ضروری می‌دانند. اولین چیزی که هنگام برنامه ریزی صفحه محصول باید به آن فکر کنید، عکس‌های محصول است. عکس‌‌های محصول یکی از مهم‌‌ترین ویژگی‌های هر صفحه محصول هستند؛ آنها را به عنوان پایه‌‌های طراحی صفحه محصول خود در نظر بگیرید. مشتریان، می‌خواهند بدانند دقیقاً چه چیزی می‌خرند، آنها نمی‌توانند محصولات شما را بردارند و طوری به آنها نگاه کنند که انگار در یک فروشگاه واقعی هستند؛ اما می‌توانند عکس‌‌های محصول شما را بررسی کنند.

اهمیت قیمت محصول در طراحی وب سایت فروشگاهی
هیچ کس نمی‌خواهد محصولی را بدون اطلاع از قیمت آن بخرد، بنابراین ایده خوبی است که قیمت محصول مورد نظر را در بالای صفحه قرار دهید. معمولاً باید آن را نزدیک عنوان محصول یا دکمه «افزودن به سبد» قرار دهید. مهم نیست که محصولات شما چقدر عالی هستند؛ مردم می‌خواهند قبل از خرید از قیمت آن مطلع شوند. بنابراین منطقی است که قیمت را تا حد امکان واضح در صفحه محصول خود نمایش دهید. حتی اگر محصول شما بسیار گران است، باز هم باید قیمت را با افتخار در نظر بگیرید. این به این دلیل است که مشتریان معمولاً به طور خودکار به این مناطق کشیده می‌شوند و قیمت را به راحتی تشخیص می‌دهند. راه‌های دیگری برای کمک به برجسته شدن قیمت عبارتند از؛ استفاده از اندازه فونت بزرگتر (قیمت شما باید یکی از بزرگترین عناصر صفحه باشد)، قیمت اصلی را در کنار قیمت جدید و ارزان‌‌تر نشان دهید.

نمونه کار طراحی سایت

هدف اصلی از طراحی سایت فروشگاهی چیست؟
اگر مردم محصول شما را دوست دارند، اما نمی‌توانند دکمه خرید واقعی آن را پیدا کنند؛ حدس بزنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ از خرید خود منصرف خواهند شد. دکمه‌‌های تماس برای اقدام (یا CTA)، بخش مهمی از سفر مشتری از مرور تا خرید هستند.‌ترغیب خریداران به کلیک کردن بر روی CTA شما، هدف اصلی صفحه محصول شما می‌باشد؛ بنابراین ارزش آن را دارد که برای درست کردن آن وقت بگذارید. بدون CTA، خریداران نمی‌توانند محصولاتی را که دوست دارند به سبد خرید خود اضافه کنند. این بدان معناست که داشتن CTA شما در بالای صفحه بسیار مهم است و باید به راحتی قابل مشاهده و کلیک کردن باشد. معمولاً CTA‌ها را در کنار تصویر محصول و زیر اطلاعات اولیه محصول می‌بینید. شما باید بتوانید CTA را در کمتر از سه ثانیه تشخیص دهید. با استفاده از رنگ روشن یا متضاد آن را متمایز کنید؛ این به جلب توجه کمک کرده و نگاه مشتری را به سمت دکمه هدایت می‌کند.
طراحی سایت فروشگاهی تهران
آیا توضیحات محصول ضروری می‌باشد؟
چه با ماوس روی دسکتاپ باشد، چه با انگشت روی موبایل، دکمه CTA باید به اندازه کافی بزرگ و آسان باشد تا برای اولین بار کلیک کنید. هر عبارتی که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که با کلیک بر روی دکمه به طور واضح به مشتری می‌گوید که چه اقدامی انجام می‌دهد. توضیحات محصول در کجای صفحه محصول شما قرار دارد؟ بالا و پایین چین توضیحات محصول اطلاعات بیشتری در مورد محصول به مشتریان می‌دهد تا اینکه یک تصویر به تنهایی می‌تواند ارائه دهد. ایده خوبی است که یک توضیح کوتاه و شیرین در بالای صفحه داشته باشید که به راحتی اسکن شود، و سپس یک نسخه طولانی‌تر و دقیق‌تر در پایین صفحه برای مشتریانی که اطلاعات بیشتری می‌خواهند. توضیحات محصول مانند داربستی است که در اطراف تصاویر محصول شما ساخته شده است - آنها از عکس‌های محصول پشتیبانی می‌کنند و به مشتری کمک می‌کنند تا بفهمند محصول چیست و چرا باید آن را بخرد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها