کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طراحی وب سایت چیست و چگونه کار می‌کند‌؟

14 آذر 1401 ساعت 13:13

گروه فناوری:


طراحی وب چیست‌؟ وب دیزاین‌، به طراحی وب سایت‌هایی گفته می‌شود که در اینترنت نمایش داده می‌شوند و بیشتر به جنبه‌‌های تجربه کاربر اشاره دارد تا توسعه نرم‌ افزار. از تکنیک بهینه سازی موتورهای جستجو‌، می‌توانید سئوی اینستاگرام را نیز استفاده کرده و در جهت پیشرفت کار خود استفاده نمایید. طراحی وب‌، در گذشته بر طراحی وب سایت برای مرورگر‌های دسکتاپ متمرکز بود. با این حال‌، از اواسط دهه 2010‌، طراحی برای مرورگر‌های موبایل و تبلت نیز اهمیت روزافزونی پیدا کرده است. یک طراح وب‌، بر روی ظاهر‌، چیدمان و در برخی موارد محتوای یک وب سایت کار می‌کند. برای مثال‌، ظاهر به رنگ‌ها‌، فونت‌ها و تصاویر استفاده شده مربوط می‌شود. با استفاده از گوگل ادوردز و بکارگیری صحیح آن‌، می‌توانید انتظار پیشرفت و ارتقا سایت خود را داشته باشید. بسیاری از صفحات وب‌، با تمرکز بر سادگی طراحی شده اند و طراحی سایت‌، امری ضروری برای دیده شدن در بازار‌ می‌باشد.

عناصر کلیدی در طراحی و بهینه سازی وب سایت
یکی از عناصر کلیدی یک محصول موفق‌، ایجاد نمایشگر‌های موثر‌، کارآمد و دلپذیر از نظر بصری می‌باشد. برای تولید چنین وب سایت‌های با کیفیتی‌، درک بینایی انسان همراه با دانش درک بصری مورد نیاز است. با انجام مشاهده‌، تحقیق و شناسایی نمونه‌هایی از توانایی‌های ادراکی خود‌، می‌توانیم محصولاتی را با توجه به این ویژگی‌های وحدت بخش طراحی کنیم. روان‌ شناسی گشتالت‌، نظریه‌ ای ذهنی است که در بسیاری از جنبه‌‌های مختلف اندیشه‌، عمل و ادراک انسان به کار گرفته شده است. به طور خاص‌، نظریه پردازان و محققان گشتالت تلاش می‌کنند تا ادراک بصری را بر حسب روشی که فرآیند‌های زیربنایی سازماندهی می‌شوند و اینکه چگونه به ما در درک جهان کمک می‌کنند‌، درک کنند. سازماندهی این فرآیند‌های شناختی‌، برای درک ما از نحوه تفسیر جریان دائمی اطلاعات بصری که وارد چشمانمان می‌شود و اینکه چگونه به نمایشی منسجم‌، معنادار و قابل استفاده از جهان تبدیل می‌شود‌، مهم است.

استفاده از روانشناسی بصری در سئو سایت
در طول بیست سال گذشته‌، کار روانشناسان گشتالت توسط طراحان تعامل و سایر متخصصان درگیر در توسعه محصولات برای کاربران انسانی پذیرفته شده است. در این دوره‌، برخی از بهترین منابع موجود در حال حاضر در مورد موضوع روانشناسی گشتالت و ادراک بصری را گردآوری و ادغام کرده ایم. برای کمک به درک اینکه چگونه می‌توانید روانشناسی گشتالت را در طراحی وب به کار ببرید‌، نمونه‌های مختلفی از طرح‌های موجود را ارائه کرده ایم. به کارگیری تفکر گشتالت در طراحی وب سایت‌، بینش و راه‌های جدیدی را برای برخورد با مشکلات و چالش‌ها در اختیار ما قرار می‌دهد. با تثبیت روش‌‌های متعددی که اطلاعات بصری را سازماندهی می‌کنیم‌، می‌توانیم طرح‌‌های خود را برای همه کاربران بهبود بخشیم. جلب رضایت موتورهای جستجو و همچنین کاربران وب آسان نیست ؛ زیرا هر دوی آنها نیازهای متمایزی دارند.‌ترفند اصلی بین ظرفیت گنجاندن ملزومات هر دو‌، در طراحی وب و تایید شده توسط کاربران آنلاین نهفته است.



انواع مختلف طراحی وب سایت چگونه است‌؟
وقتی صحبت از طراحی وب سایت می‌شود‌، انواع مختلفی از طراحی وب سایت وجود دارد. اگر می‌خواهید یک هویت سازمانی برای شرکت خود بسازید‌، طراحی بصری برای شما مناسب نیست. اگر می‌خواهید محصول یا خدماتی در میان محصولات دیگر متمایز باشد‌، طرحی که دارای متن باشد‌، موثرترین راه برای نشان دادن حضور شما خواهد بود. متن در یک صفحه وب‌، همچنین به کاربر اجازه می‌دهد تا اطلاعات مورد نیاز خود را به راحتی بخواند. همچنین یک راه عالی برای تأکید بر بخش خاصی از وب سایت‌، مانند اطلاعات تماس با کارمندان شرکت یا آدرس وب سایت شرکت است. از تصاویر نیز ممکن است به عنوان بخشی از طراحی استفاده شود. این عناصر‌، ممکن است نقطه کانونی صفحه باشند یا به عنوان عناصر پس زمینه ظاهر شوند. آنها باید به عنوان یک عنصر از طراحی کلی به جای خود صفحه استفاده شوند. این نوع طراحی وب سایت‌، معمولاً برای مشاغل کوچکی مناسب است که می‌خواهند هویت سازمانی خود را بدون صرف هزینه زیاد برای تبلیغات ایجاد کنند.
پلتفرم‌های ساخت و طراحی انواع مختلف وب سایت‌ها
طراحی وب سه نوع است ؛ استاتیک‌، پویا یا CMS و تجارت الکترونیک. انتخاب نوع طراحی وب سایت‌، به نوع کسب و کار و نیاز کارآفرینان بستگی دارد. هر یک از این سایت‌ها بر روی پلتفرم‌های مختلف طراحی و توسعه می‌یابند. وب سایت‌های استاتیک به صورت HTML، CSS و جاوا ساخته می‌شوند. ایجاد این سایت‌ها ساده بوده و به راحتی توسط موتورهای جستجو خزیده می‌شوند. به هر حال‌، آنها با توجه به ادغام ویژگی‌های پیچیده و عملکرد بالا ضعیف هستند. مشکل مهم دیگر‌، این است که وب سایت‌های استاتیک به صورت دستی به روز می‌شوند و این یک کار خسته کننده و زمان بر است. طراحی وب سایت پویا‌، می‌تواند داده‌های پویا را منتقل کند ؛ این به معنای تکیه بر تغییرات رخ داده است. داده‌های سایت‌، بسته به معیار‌های متعددی به طور خودکار به روز می‌شوند. طراحی این وب سایت‌ها بر روی پلتفرم مدیریت محتوا یا CMS مانند وردپرس و غیره ایجاد شده است.
 


کد مطلب: 373425

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/373425/طراحی-چیست-چگونه-کار-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir