به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۳۷۳۴۳۲

پایان بورس امروز ؛ساز منفی شاخص سازها

پایان بورس امروز ؛ساز منفی شاخص سازها
گروه اقتصادی:بورس تهران در روز میانی هفته، با افت نزدیک به چهار هزار واحدی شاخص کل همراه شد. نماگر هم‌وزن اما در خلاف جهت شاخص کل حرکت کرد و در مدار صعودی باقی ماند.به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران با عملکرد منفی نمادهای بزرگ بازار گام منفی 0.3 درصدی برداشت. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با کاهش 4 هزار و 235 واحدی در محدوده یک میلیون و 413 هزار و 604 متوقف شد. اصلاح بیشتر بازار در حالی صورت گرفت که با قرارگیری شاخص کل در محدوده مقاومتی یک میلیون و 420 هزار واحد انتظارات اهالی بازار سرمایه برای شکست این مقاومت را افزایش داده بود.

در سوی دیگر اما شاخص کل هم‌وزن قرار دارد که نماینده یکسان تمامی نمادهای قابل معامله در بازار است. نماگر هم‌وزن بازار با عملکرد مطلوب سهام کوچکتر بورس موفق شد بر مدار صعودی باقی بماند. شاخص ذکر شده با رشد 0.12 درصدی به محدوده 414 هزار و 574 واحد دست یافت.

ارزش معاملات خرد که ترکیبی از ارزش معاملات سهام و حق تقدم‌ها است در محدوده 3 هزار و 174میلیارد تومانی قرار گرفت که نسبت به روز ابتدایی هفته که در کانال 2 هزار و 500 میلیاردی قرار داشت با افزایش همراه بود. اما همچنان در راستای شکست مقاومت‌های پیش‌ر و و گام برداشتن برای رشد مجدد کافی نیست. همچنین در جریان دادوستدهای بورس امروز 7.71 میلیارد برگه سهم بین اهالی بازار سرمایه مبادله شد.

تداوم خروج پول از بورس
بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نیز حکایت از خروج 174 میلیاردی سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. همچنین 297 نماد مثبت و 347 نماد منفی تابلوی معاملاتی امروز بورس را رسم کردند. این در حالی است که 92 نماد در صف خرید در حالی که 26 نماد در صف فروش قرار داشتند صف‌های امروز بازار را تشکیل دادند.

امروز نمادهای کگل، میدکو، فولاد، وپاسار، وبملت و وبانک بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای فارس، فخاس، ذوب، بوعلی و فولاژ دربردارنده بیشترین تاثیر مثبت روی شاخص کل بودند.در سوی دیگر بازار نمادهای فغدیر، زاگرس، غصینو، فرابورس و شاوان بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل فرابورس داشتند. اما از طرفی دماوند، ارفع، فزر، گوهران و گدنا بیشترین تاثیر مثبت را روی این شاخص داشتند.بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای ذوب، غدشت، وتجارت، شبندر، غزر، فخاس و ثمعرا بود. در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش وسالت، رفاه سفاسی، واحصا و قتربت این لیست به چشم می‌خورد. بیشترین ارزش صف خرید متعلق به نمادهای وسدید، کپشیر، فخاس، ولانا و غزر بود.
برچسب ها: بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها