کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایران؛کشوری پر از امر‌ونهی

14 آذر 1401 ساعت 17:39


گروه سیاسی:روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به قلم سیدضیا مرتضوی از سیاست‌‌های جمهوری اسلامی در امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر انتقاد و تاکید کرد در هیچ کشوری مانند ایران تا این اندازه «امر‌ونهی»‌ و «باید‌ و نباید» صادر نمی‌شود.
به نوشته  جمهوری اسلامی، اگر روش نادرست در جلوگیری از منکرات یا الزام به واجبات به کار گرفته شود خود آن یک منکر است که باید شخص، دستگاه یا حکومت را از آن باز داشت...نمی‌توان نادیده گرفت که از مشکلات و واقعیت‌های موجود این است که در برخورد با ناهنجاری‌ها از روش‌های درست و با جامع‌نگری بهره برده نمی‌شود. به عنوان مثال، آن مسئولان محترم که همچنان بر بستن فضای مجازی تاکید دارند و با زبان «حال» و «قال» خود به گونه‌ای سخن می‌گویند و عمل می‌کنند که گویا «مادر» همه مسائل فضای مجازی است به روشنی نشان می‌دهد که شناختی درست از پدیده‌های اجتماعی موجود ندارند یا مصلحت را در بیان چیزی می‌دانند که خود به نادرستی آن آگاهند.
در ادامه این مطلب آمده است: منطق یاد شده همان منطق «پند» و اگر اثر نکرد، «بند» است که استاد شهید آیت‌الله مطهری حدود 60 سال پیش به نادرستی آن توجه داده و با همین تعبیر بیان کرده است و ما پس از چند دهه تجربه حکمرانی هنوز «اندر خَم» کوچه همان منطق و روش هستیم...گمان ندارم در هیچ کشوری این اندازه «امر و نهی» و «باید و نباید» صادر شود و گزافه نیست اگر کسی مدعی شود یکی از مشکلات جامعه ما که خود منشاء مشکلاتی بیشتر است زیاد سخن گفتن است و بسیاری نیز در حوزه‌هایی که آگاهی کافی ندارند، نه تنها سخن می‌گویند بلکه باید و نباید صادر می‌کنند.
نویسنده در پایان درخواست‌هایی از مسئولان قضایی مطرح کرده است: دستگاه محترم قضایی درباره مسائل اخیر با کمال شرح صدر عمل کنند و جز آنان که خدای ناکرده مرتکب قتل شده‌اند، با دیگران با رافت و مدارا رفتار کنند و به کسانی که به «غلظت» و «غضب» و «برخورد خشن» دعوت می‌کنند، بها ندهند...این نسل، دختران و پسران دست‌پرورده خود ما و شما هستند و اگر هم خطایی داشته باشند اما در شمار سرمایه‌های این کشور و به هر حال نسل امروز و فردای ما هستند. باید با آنان و خانواده‌های دل‌نگران با مهربانی رفتار کرد و کاستی‌های آنان را باید نادیده گرفت.

 


کد مطلب: 373454

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/373454/ایران-کشوری-پر-امر-ونهی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir