به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۳۷۳۵۱۳

چالش روسیه در جایگزین کردن مهمات

چالش روسیه در جایگزین کردن مهمات
گروه بین الملل: مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت: نیروهای مسکو در جنگ اوکراین با "سرعت بالایی" از مهمات خود استفاده می‌کنند و این سرعت بیشتر از آن چیزی است که صنعت دفاعی روسیه می‌تواند جایگزین کند.
 آوریل هاینس، گفت: «روسیه با سرعت بسیار بالایی از مهمات خود استفاده می‌کند و این مسئله موجب می‌شود تا مسکو برای کمک گرفتن به کشورهای دیگری از جمله کره شمالی روی بیاورد.»
هاینس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این تسلیحات "چقدر سریع" استفاده می‌شوند، گفت: «فکر نکنم بتوانم در این نشست اعداد دقیقی به شما بدهم اما این سرعت بسیار بالاست؛ منظورم این است که این روند واقعا بیش‌ از اندازه بالاست.»
وی در ادامه گفت: به نظر ما، آن‌ها قادر به تولید آنچه که در حال حاضر مصرف می‌کنند، نیستند و این مسئله چالشی را ایجاد خواهد کرد.
پنتاگون ماه گذشته میلادی اعلام كرد: روسیه روزانه ۲۰ هزار گلوله‌های توپخانه استفاده می‌کند و این در حالیست که این کشور مشکلات متعددی را در میدان جنگ متحمل می‌شود. آوریل هاینس نیز با استناد بر بیانیه‌های قبلی دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، روسیه مهمات بادقت بالا را "سریع‌تر" از مهمات متعارف استفاده می‌کند.
دولت بایدن پیشتر گفته بود که روسیه برای تامین بیشتر تسلیحاتش به کره شمالی روی آورده است. هاینس تاکید کرد، کمک کره شمالی ظاهرا کمتر شده است اما جامعه اطلاعاتی آمریکا به نظارت خود درخصوص این مسئله ادامه خواهد داد.این مسوول اطلاعاتی آمریکا در رابطه با نقش کره شمالی افزود: ما اشاره کرده‌ایم که شاهد برخی حرکات بوده‌ایم اما در حال حاضر این کمک‌ها زیاد نبوده است. کمبود قریب‌الوقوع مهمات یکی از مسائلی است که ارتش روسیه با آن مواجه شده است.
مدیر اطلاعات ملی آمریکا در ادامه استدلال کرد: ظاهرا میزان سرعت جنگ اوکراین با فرا رسیدن فصل زمستان کاهش می‌یابد و ارتش هر دو کشور (روسیه و اوکراین) تلاش خواهند کرد تا برای ادامه جنگ در بهار تجدید قوا کنند. اما جامعه اطلاعاتی آمریکا تا حدودی نسبت به نیروهای روسیه مشکوک است که مبادا درگیری‌های جدیدی را در ماه مارس آغاز کند.
به گفته آوریل هاینس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پس از حمله به اوکراین، نسبت به "علمکرد ضعیف ارتشش" غافلگیر شده است. هاینس در راستای ادعای خود عنوان کرد: «قطعا فکر می‌کنم که پوتین هر روز نسبت به چالش‌هایی که ارتش روسیه با آن مواجه می‌شود، آگاه‌تر می‌شود اما هنوز مشخص نیست که آیا او تصویر کلی از مرحله کنونی جنگ و اینکه ارتش روسیه چه چالش‌هایی را متحمل شده، دارد یا خیر.»
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها