کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بارش برف و باران در ۱۴ استان کشور

15 آذر 1401 ساعت 10:40


گروه جامعه: داده‌های سازمان هواشناسی کشور از ادامه بارش‌های پاییزی در ۱۴ استان حکایت دارد. آخرین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که سه‌شنبه‌ بارش‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز کاهش‌ می‌یابد و در غرب‌ مازندران، گیلان، شرق‌ اردبیل‌، شمال آذربایجان شرقی‌ و در ارتفاعات‌ البرز مرکزی بارش‌ ادامه‌ خواهد داشت‌.

 
همچنین‌، با ادامه‌ فعالیت‌ سامانه‌ بارشی‌ در جنوب‌ کشور در استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه‌ و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس‌، نیمه‌ غربی‌ کرمان، شمال هرمزگان و جزایر واقع‌ در غرب‌ خلیج‌ فارس‌ و تنگه‌ هرمز ابرناکی‌، رگبار و رعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید پیش‌بینی‌ می‌شود و در دامنه‌های زاگرس‌ واقع‌ در لرستان، همدان، مرکزی، قم‌ و در استان اصفهان، جنوب‌ خراسان رضوی و شمال یزد رگبار پراکنده گاهی‌ وزش‌ باد رخ‌ می‌دهد. در مناطق‌ سردسیر و مرتفع‌ بارش‌ به صورت‌ برف‌ است.

چهارشنبه‌ در گیلان، شمال اردبیل‌ و در ارتفاعات‌ البرز مرکزی بارش‌ پراکنده انتظار می‌رود. همچنین‌ در جزایر واقع‌ در خلیج‌ فارس‌، بوشهر، فارس‌، کرمان بارش‌ ادامه‌ داشته‌ و در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی‌، جنوب‌ خراسان رضوی رگبار پراکنده و وزش‌باد رخ‌ می‌دهد. پنجشنبه‌ و جمعه‌ در سواحل‌ گیلان، شرق‌ اردبیل‌، خراسان جنوبی‌، شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات‌ کرمان و شمال هرمزگان ابرناکی‌ و در بعضی‌ ساعات‌ بارش‌ خفیف‌ پیش‌بینی‌ می‌شود. شنبه‌ با تقویت‌ سامانه‌ در جنوب‌ شرق‌ کشور در جزایر واقع‌ در شرق‌ خلیج‌ فارس‌ و تنگه‌ هرمز، هرمزگان، شرق‌ فارس‌، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی‌ بارش‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

قابل‌ ذکر است‌، طی‌ روزهای پنجشنبه‌ تا شنبه‌ در جنوب‌ و جنوب‌ شرق‌ کشور روند کاهش‌ دما در حدود ۵ تا ۷ درجه‌ حاکم‌ می‌شود و در مناطق‌ سردسیر و مرتفع‌ بارش‌ برف‌ دور از انتظار نیست‌. خلیج‌ فارس‌ و دریای خزر تا روز پنجشنبه‌ مواج‌ پیش‌بینی‌ می‌شوند.


کد مطلب: 373557

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/373557/بارش-برف-باران-۱۴-استان-کشور

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir