به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۳۷۳۵۶۹

رونمایی از اینترنت ماهواره‌ای امنِ استارشیلد

رونمایی از اینترنت ماهواره‌ای امنِ استارشیلد
گروه علمی: اسپیس ایکس از سرویس جدید اینترنت ماهواره‌ای رمزگذاری شده‌ خود با نام «استارشیلد» (Starshield) با هدف استفاده توسط دولت‌ها رونمایی کرد.اسپیس ایکس از سرویس جدید اینترنت ماهواره‌ای رمزگذاری شده‌ خود با نام «استارشیلد» (Starshield) با هدف استفاده توسط دولت‌ها رونمایی کرد؛ البته نه همه‌ی دولت‌ها.

این سرویس جدید دارای ویژگی‌های بیشتری متناسب با کاربردهای دولتی آن در حوزه امنیت است و می‌تواند نیاز دولت‌ها را پوشش دهد. طی سال‌های گذشته اسپیس ایکس، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در اختیار کاربران عادی قرار می‌دهد. اما اکنون سرویس جدید، کاربرد دیگری از اینترنت ماهواره‌ای را فراهم می‌کند.به‌نظر می‌رسد دولت‌ها به اینترنت ماهواره‌ای با ویژگی‌های متفاوتی نسبت به کاربران عادی نیاز دارند و اسپیس ایکس، با معرفی سرویس جدید استارشیلد به این نیاز پاسخ می‌دهد.

اینترنت ماهواره‌ای رمزگذاری شده استارشیلد
اسپیس ایکس می‌گوید استارشیلد رمزگذاری شده است و برای ارتباطات با امنیت بالا کاربرد دارد. در حال حاضر سرویس اینترنتی ماهوراه‌ای استارلینک، داده‌های کاربر نهایی را رمزگذاری می‌کند. نسخه جدید این سرویس یعنی استارشیلد، از سطح امنیتی بالاتری برخوردار است و قابلیت رمزگذاری با اطمینان بالاتری را ارایه می‌دهد. در این سرویس داده‌ها در سطح امنیتی بالاتری رمزگذاری و طبقه بندی می‌شوند. استارشیلد حتی می‌تواند از ماهواره‌هایی که تحت عنوان ماهواره‌های جاسوسی شناخته می‌شوند نیز پشتیبانی کند.

اسپیس ایکس می‌گوید سرویس جدید اینترنت ماهواره‌ای مخصوص دولت‌های این شرکت حتی می‌تواند به صورت سفارشی برای برخی مشتریان دولتی طراحی و تنظیم شود.پلتفرم پرتاب فالکون ۹ برای استارشیلد یک موهبت محسوب می‌شود. اسپیس ایکس با وزارت دفاع آمریکا همکاری تنگاتنگی دارد و با معرفی این سرویس جدید به موضوع امنیت ملی توجه بیشتری نشان می‌دهد. این شرکت می‌گوید می‌تواند سیستم‌های استارشیلد را به گونه‌ای طراحی کند که هر ویژگی مورد نیاز مشتریان خود را برآورده سازد.

باتوجه به همکاری اسپیس ایکس با وزارت دفاع آمریکا، انتظار می‌رود دولت ایالات متحده از سرویس استارشیلد استفاده کند. البته این سرویس می‌تواند به سایر کشورها نیز ارائه شود. هر چند از طرفی بخشی از تکنولوژی پیشرفته‌ مورد استفاده در استارشیلد، زیر عنوان «مقررات بین المللی تجارت اسلحه» (ITAR) قرار می‌گیرد؛ سیاستی که انتقال تکنولوژی و ارائه آن به سایر کشورها را با چالش‌هایی برای اسپیس‌ ایکس مواجه می‌کند. به کلام ساده‌تر، کشورهایی قادر به استفاده از این تکنولوژی خواهند بود که ارتباط مناسبی با آمریکا دارند. به همین ترتیب می‌توان گفت کشورهایی مانند روسیه یا چین نمی‌توانند مشتری این سرویس باشند.
مرجع : دیجیاتو
برچسب ها: اسپیس ایکس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها