به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۴۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۳۷۳۵۷۰

۲۵ درصد روس‌ها حامی جنگ هستند

۲۵ درصد روس‌ها حامی جنگ هستند
گروه بین الملل: در دهمین ماه از یورش نظامی روسیه به اوکراین، نتایج یک نظرسنجی در روسیه نشان می‌دهد که تنها ۲۵ درصد از شهروندان این کشور حامی جنگ هستند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس و نشریه آمریکایی یواس‌ای تودی، نتایج نظرسنجی  در سایت «مدوزا» که از رسانه‌های مستقل روسی محسوب می‌شود، منتشر شده است.
«مدوزا» نوشته که این نظرسنجی محرمانه به درخواست کرملین صورت گرفته و این سایت به نتایج آن دسترسی یافته است.۵۵ درصد از شهروندان روسیه گفته‌اند که حامی مذاکره با اوکراین هستند.
داده‌های انتشار یافته در سایت «مدوزا» کمابیش شبیه آماری است که چند روز پیش در نظرسنجی مرکز «لِوادا» منتشر شده بود. این مرکز روسی خود را «مستقل» می‌خواند.
در آن نظرسنجی نیز که در میان ۱۶۰۰ شهروند روس انجام شده بود، ۵۳ درصد گفته بودند که خواهان پایان جنگ و مذاکرات صلح با اوکراین هستند.با این حال، در نظرسنجی «لوادا» ۴۱ درصد گفته بودند که روسیه تا تحقق مطالباتش باید به جنگ ادامه دهد. «لوادا» درصد خطای احتمالی در نظرسنجی خود را ۳.۴ درصد اعلام کرده بود.
 وزارت دفاع بریتانیا که جنگ روسیه را رصد و ارزیابی می‌کند، روز ۱۳ آذر نوشت که با وجود تقلای شدید مقامات روسیه برای کنترل افکار عمومی، مردم این کشور در دوره اخیر شرایط جنگی را به طرز ملموس‌تری در زندگی روزمره خود احساس می‌کنند، و این امر، باعث چرخش نظرات عامه روس‌ها علیه جنگ شده است.بنا به ارزیابی وزارت دفاع بریتانیا، نظر به دشواری‌های ارتش روسیه در کسب پیروزی میدانی در ماه‌های آینده، کرملین برای حفظ توازن در افکار عمومی روسیه در قبال جنگ، با سختی بیشتری روبرو خواهد شد.
آوریل هینز، رئیس اطلاعات ملی آمریکا، شامل ۱۶ نهاد و سازمان اطلاعاتی و امنیتی، روز ۱۲ آذر  گفت جنگ روسیه با سرعت آهسته‌تری در جریان است و ارزیابی این است که این روند آهسته در ماه‌های آتی نیز ادامه یابد.
فراخوان سه ماه پیش ولادیمیر پوتین برای «بسیج محدود» نیروهای ذخیره، با موج بزرگ فرار مردان جوان از کشورشان روبرو شد.

 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها