به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۳۷۳۵۷۷

اروپا درصدد محدودسازی مهاجرت غیرقانونی

اروپا درصدد محدودسازی مهاجرت غیرقانونی
گروه بین الملل: مسیر بالکان از رایج‌ترین راه‌ها برای رسیدن پناهجویان به اروپاست. کمیسیون اروپا تلاش می‌کند با همکاری کشورهای حوزه بالکان ورود مهاجران را محدود کند. در این راستا به آژانس محافظت مرزی اروپا اختیارات بیشتری وگذار می‌شود.
استفاده از برخی راه‌ها مانند غرب دریای مدیترانه برای ورود پناهجویان غیرقانونی به خاک اتحادیه اروپا کم‌تر شده اما مسیر بالکان همچنان پرطرفدار است.یلوا یوهانسون، کمیسر داخلی اتحادیه اروپا می‌گوید، باید برای این مسیر کاری کرد و حفاظت مرزی را در تمام طول راه افزایش داد: «در این زمینه پیمانی با مقدونیه به دست آمده تا فرونتکس‌،‌ آژانس محافظت مرزی ما در آن‌جا بتواند دست به عملیاتی بزند.»به گفته او، این توافق هنوز به تصویب همه پارلمان‌های کشورهای عضو اتحادیه نرسیده است.
یوهانسون با ابراز امیدواری برای تصویب سریع این طرح می‌گوید: «بعد فرونتکس می‌تواند در همین هفته در مقدونیه شمالی دست به‌کار شود.»اتحادیه اروپا پیمان‌های مشابهی با کشورهای آلبانی‌، مونته‌نگرو و صربستان بسته تا حیطه عملیاتی فرونتکس به تمامی چهار کشور حوزه بالکان گسترش یابد.به مقام‌های فرونتکس اختیارات گسترده‌ای داده شده تا در آن‌جا بتوانند گذرگاه‌های مرزی را کنترل کرده و اسامی افراد را ثبت کنند.
در این طرح پنج‌ماده‌ای همچنین تقویت حمایت از روند پناهندگی، تشدید مقابله با قاچاقچی‌‌های انسان و دیپورت سریع‌تر در نظر گرفته شده است.همزمان کمیسیون اتحادیه اروپا قصد دارد فشار بر دولت‌های حوزه بالکان برای تغییر سیاست آنان در زمینه صدور روادید را بیش از پیش افزایش دهد.توافق شده که صربستان به قرار خود با تونس و بوروندی برای ورود بدون ویزا پایان دهد و انتظار می‌رود که این سیاست در مورد کشورهایی مانند هند و مصر نیز اعمال شود.
به دلیل روند افزایشی شمار پناهجویان مسئله مهاجرت در کمیسیون اروپا جدی‌تر شده است. هدف آن است که تا پایان سال ۲۰۲۴ بسته مقررات پناهجویی و مهاجرت که دو سال است بر روی میز قرار دارد به اجرا در بیاید.

 
برچسب ها: پناهجویان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها