کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش لحظه‌ای قیمت طلا و سکه در بازار

قیمت طلا تا کجا بالا می‌رود؟

15 آذر 1401 ساعت 11:28


گروه اقتصادی: مشاهدات از بازار طلا و سکه نشان می‌دهد قیمت‌ها هنوز همپای دلار در حال مرزشکنی هستند؛ به طوری که هر گرم طلای ۱۸ عیار در لحظه تنظیم این خبر کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی را درنوردیده است.
به گزارش اقتصاد 24، بازار سکه نیز که از روز پنج شنبه شاهد سرعت گرفتن افزایش قیمت‌ها بود به پیش روی خود ادامه می‌دهد؛ سکه امامی ۱۷ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۱۷ میلیون تومان، نیم سکه ۱۰ میلیون تومان و ربع سکه ۷ میلیون تومان است.اما سوال اصلی این است که قیمت طلا با همان سرعت عجیب و غریبی که طی چند روز وارد کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی شد این کانال را پُر می‌کند؟

جهش عجیب و غریب قیمت طلا در بازار
رئیس سابق اتحادیه طلا و سکه در مورد پیش بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده  گفت: اگر قیمت دلار با همین سرعتِ اخیر در بازار افزایشی باشد باز هم شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در بازار خواهیم بود و هر گرم طلا به زودی رکورد یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را با تلورانس ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان پایین یا بالا خواهد زد.

ابراهیم محمدولی با بیان اینکه این روند و مسیر حالِ حاضر قیمت طلا و سکه مورد پسند همکاران و صنعت طلا نیست، ادامه داد: جهش‌های قیمتی طلا و سکه باعث شده داد و ستد‌ها به حداقل برسد. به عبارت دیگر این نوسانات عجیب و غریب در بازار در حد و شأن صنعت طلا نیست و داد و ستد را کُند می‌کند.

کاسبی طلافروشان کساد شد
این کارشناس بازار طلا و سکه گفت: امیدواریم بازار طلا و سکه ثبات اصلی خود را پیدا کند، چون در شرایط ثبات و آرامش است که می‌شود کار کرد. اتفاقات و موارد بسیاری است که باعث روند و جریان حالِ حاضر قیمت طلا شده اند که امیدواریم همه سر عقل بیایند و اجازه بدهند بازار اقتصاد ما به رونق اولیه خود بازگردد.به گفته محمدولی، در شرایط حال حاضر تقاضا نسبت به گذشته بسیار کم است و همین عامل در بحث قیمت‌ها چند درصدی اثرگذار است و می‌تواند قیمت را چند درصد کاهش دهد. امیدواریم به زودی این نوسانات جمع شود و از بین برود تا مردم بتوانند کاسبی شان را بکنند.

افزایش لحظه‌ای قیمت طلا و سکه در بازار
این کارشناس بازار طلا و سکه گفت: وقتی نوسانات بازار دلار افزایش می‌یابد مستقیما بر قیمت طلا و سکه در بازار اثرگذار است. به همین دلیل در چند روز اخیر همه شاهدند که قیمت طلا و قیمت سکه به طور لحظه‌ای افزایش می‌یابد.محمدولی ادامه داد: ممکن است در وضعیت فعلی بازار طلا و سکه شاهد کاهشی شدن قیمت‌ها باشیم؛ ولی آن کاهشی بودن مقطعی و جزیی است و احتمالا قیمت طلا و سکه امروز و فردا در همین مسیر یا با ۵ درصدی افزایش قیمت نوسان داشته باشد. این نوسانات در بحث قیمت طلا عادی است.


کد مطلب: 373580

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/373580/قیمت-طلا-کجا-بالا-می-رود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir