به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۳۷۳۶۱۵

خداحافظی با بنزین سوپر در جایگاه های سوخت؟

خداحافظی با بنزین سوپر در جایگاه های سوخت؟
گروه اقتصادی: سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت با بیان "احتمالاً در آینده نزدیک با بنزین سوپر خداحافظی خواهیم کرد" گفت: با ورود بنزین یورو ۵ به جایگاه‌های سوخت، تقاضایی برای بنزین سوپر وجود نخواهد داشت.
به گزارش تسنیم، رضا نواز در خصوص کمبود بنزین سوپر در کشور اظهار کرد: ما شرمنده مردم هستیم و در خصوص نبود بنزین سوپر از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

وی افزود: ارسال بنزین سوپر با وجود درخواست خرید فرآورده از سوی جایگاه‌های سوخت از یک ماه قبل، کمیاب و بعد هم نایاب شد. وقتی ما علت نبود بنزین سوپر را از شرکت‌های تابع نفت جویا شدیم علت اصلی را ورود پالایشگاه‌های تولید بنزین سوپر به فاز تعمیراتی اعلام کردند.سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت اعلام کرد: این مشکل در این هفته برطرف‌شدنی نیست اما شاید در هفته آینده اتفاقاتی بیفتد.

نواز به پیشینه عرضه بنزین سوپر در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: به‌دنبال افزایش قیمت بنزین از سال ۱۳۹۸ و افزایش قیمت بنزین سوپر، ۵۰ تا ۸۰ درصد از تقاضا برای مصرف کم شد و ماندگاری بنزین سوپر در جایگاه‌ها و مخازن و طولانی شدن فروش آن خساراتی را به جایگاه‌داران وارد کرد.نماینده حقوقی جایگاه‌داران ادامه داد: با شیوع کرونا تقاضای مصرف بنزین سوپر به‌شدت کاهش یافت تا جایی که آمار ناامیدکننده‌ای از فروش بنزین سوپر در کشور منتشر شد اما بعد از فروکش کردن کرونا، آمار مصرف بنزین معمولی و سوپر هم افزایش یافت.

وی با یادآوری اینکه عرضه و تقاضای بنزین سوپر در سال ۱۴۰۰ به تعادل رسید، گفت: با وجود تعادل در عرضه و تقاضای بنزین سوپر اما ارسال به‌موقع انجام نمی‌شد و البته این‌طور هم نبود که مردم اذیت شوند.سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت با توجه به افزایش مصرف خیره‌کننده بنزین از اواسط سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: ما از اواسط سال قبل تا الآن به رده دهم مصرف‌کنندگان بزرگ بنزین در جهان رسیدیم.

نواز ضمن اشاره به اینکه کیفیت بنزین یورو ۴ بسیار بالاست و فراگیر می‌شود و استاندارد یورو ۵ هم تدوین شده است و در سبد سوختی قرار خواهد کرد احتمال داد: در آینده نزدیک با بنزین سوپر خداحافظی خواهیم کرد و با ورود بنزین یورو۵ به جایگاه‌های سوخت، تقاضایی برای بنزین سوپر وجود نخواهد داشت.وی با تأکید بر اینکه مسئولان سازمان ملی استاندارد و وزارت نفت باید درمورد کیفیت یورو ۴ و یورو ۵ و بنزین سوپر با مردم شفاف صحبت کنند عنوان کرد: وضعیت بنزین سوپر احتمال زیاد در هفته پیشِ‌رو بهتر خواهد شد.
برچسب ها: بنزین سوپر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها