به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۳۷۳۶۲۸

منفی شاخص کل بورس در روز سبز صنعت خودرو

منفی شاخص کل  بورس در روز سبز صنعت خودرو
گروه اقتصادی:بورس تهران امروز سه شنبه در ادامه اصلاح بورس تهران امروز سه شنبه در ادامه اصلاح آغاز شده از 22 آبان گام دیگری در جهت منفی برداشت تا سهامداران بورس تهران را بیش از پیش از اتمام یافتن روند اصلاحی در هفته جاری ناامید سازد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران امروز سه شنبه 15 آذر ماه 1401، با افت 4 هزار و 199 واحدی رو به رو شد. در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه گروه خودرو با نمادهایی نظیر خگستر، خساپا و خودرو مثبت شدند اما وضعیت مطلوب این گروه برای سبز شدن رنگ شاخص کل بورس کافی نبود. در پایان نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در ارتفاع یک میلیون و 409 هزار و 404 واحد متوقف شد.

در آن سوی بازار جایی که شاخص کل ‌هم‌وزن قرار دارد وضعیت کاملا متفاوتی در جریان بازار طی شد. نماگر ذکر شده با وجود گام منفی شاخص کل بورس موفق شد رشد نسبتا خوب 0.39 درصدی را ثبت کند و با افزایش 1616 واحد به ارتفاع 416 هزار و 190 واحدی برسد.سبز خوش رنگ شاخص کل هم‌وزن نشان از آن دارد که بازی فعلی بازار سرمایه در زمین سهام کوچکتر در جریان است و سهام شاخص ساز هنوز در حال اصلاح هستند.

ارزش معاملات خرد که ترکیبی از ارزش معاملات سهام و حق تقدم‌ها است در محدوده 3 هزار و 228 میلیارد تومانی قرار گرفت که نسبت به روزهای ابتدایی هفته که در کانال 2 هزار و 500 میلیاردی قرار داشت با افزایش همراه بود. اما همچنان در راستای شکست مقاومت‌های پیش‌رو و گام برداشتن برای رشد مجدد کافی نیست. همچنین در جریان دادوستدهای بورس امروز 7.44 میلیارد برگه سهم بین اهالی بازار سرمایه مبادله شد که نسبت به روز گذشته با مقداری کاهش همراه شد.

قصه خروج پول حقیقی‌ها از بورس سر دراز دارد!
عملکرد خوب نمادهای کوچکتر بازار نیز در توقف روند جریان خروج سرمایه از بورس ناتوان بود. بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نیز حکایت از خروج 68 میلیاردی سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. نیمی از آذرماه گذشته است و در این مدت تنها یک روز و آن هم روز اول آذر شاهد مثبت بودن تراز ورود و خروج پول به بازار سرمایه بودیم.

امروز نمادهای فارس، خودرو، فخاس، شستا و اخابر بیشترین تاثیر مثبت روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای میدکو، کگل، وپاسار، فملی و رمپنا دربردارنده بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بودند.در سوی دیگر بازار نمادهای سمگا، مارون، هجرت، گدنا و غصینو بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل فرابورس داشتند. از طرفی آریا، بپاس، صبا، زاگرس و شراز بیشترین تاثیر منفی را روی این شاخص داشتند.

بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای ورنا، وساپا، غزر، سمگا، کگل، غدشت، دانا و خکرمان بود. در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش وسالت بدون تغییر نسبت به چندین روز گذشته در صدر نمادهای صف فروشی قرار دارد و در ادامه نمادهای وگردش، رفاه، سفاسی و واحصا در این لیست به چشم می‌خورد. بیشترین ارزش صف خرید متعلق به نمادهای وسدید، ، غاذر، ورنا، ولانا، کپشیر بود.
برچسب ها: بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها