به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۳۷۳۶۳۳

تام کروز به حسرت ۲۳ ساله پایان می‌دهد؟

تام کروز به حسرت ۲۳ ساله پایان می‌دهد؟
گروه فرهنگی:«تام کروز» امسال این فرصت را دارد پس از دو دهه بی‌اعتنایی آکادمی برای چهارمین و حتی پنجمین بار نامزد جایزه اسکار شود.به گزارش ایسنا، درست ۲۳ سال از آخرین باری که «تام کروز» توجه آکادمی اسکار را جلب کرده می‌گذرد، زمانی که او در سال ۲۰۰۰ برای بازی در فیلم «مگنولیا» محصول ۱۹۹۹، نامزد جایزه اسکار در شاخه بهترین بازیگر نقش مکمل شد، اما شاید امسال این ناکامی دنباله‌دار در بیش از دو دهه اخیر به لطف فیلم جدید «تاپ گان: ماوریک» پایان یابد.
 
«کروز» نه تنها در این فیلم ایفای نقش کرده بلکه یکی از تهیه کنندگان آن نیز هست، بنابراین نامزدی «تاپ گان: ماوریک» در شاخه بهترین فیلم، چهارمین نامزدی کلی اسکار را برای او به ارمغان می آورد، حتی اگر از رقابت شاخه بهترین بازیگر مرد خارج شود. اگر او به خاطر نقش آفرینی‌اش هم مورد توجه اعضای آکادمی قرار گیرد، مجموع تعداد نامزدی‌های‌ اسکار خود را در طول این سال‌ها به عدد پنج خواهد رساند.

این بازیگر ۶۰ ساله پیش از این برای بازی در فیلم‌های «متولد چهارم جولای» (۱۹۹۰) و «جری مگوایر» (۱۹۹۷) در شاخه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد نامزد کسب جایزه شده بود.در حال حاضر «برندن فریزر» برای «فیلم نهنگ»، «کالین فارل» برای بازی در فیلم «اروح اینیشرین»، «آستین باتلر» برای «الویس»، «بیل نای» برای فیلم «زندگی» و «هیو جکمن» برای فیلم «پسر»، پنج شانس اصلی کسب نامزدی اسکار در شاخه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد هستند و بر اساس پیش‌بینی‌ها «تام کروز» ششمین شانس محسوب می‌شود.

فیلم «تاپ گان: ماوریک» که فروشی بالغ بر ۱.۴۵ میلیارد دلار، پرفروش‌ترین فیلم کارنامه هنری «تام کروز» را در گیشه رقم زده، دستمزدی نجومی نیز برای این ستاره سینما نیز به همراه داشته و بر اساس گزارش‌ها مجموع دستمزد این بازیگر علاوه بر درصدی از فروش گیشه و همچنین سود حاصل از اکران آتی آن در سامانه‌های نمایش آنلاین به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

داستان قسمت جدید «تاپ گان» که با بودجه ۱۷۰ میلیون دلاری ساخته شده، درباره «پیت میشل» (تام کروز) است که پس از ۳۰ سال فعالیت به عنوان خلبان برتر نیروی دریایی، در معرض یک آزمایش جدید قرار می‌گیرد. قسمت اصلی فیلم «تاپ گان» به کارگردانی «تونی اسکات» در سال ۱۹۸۶ به سینما آمد و به فروش جهانی ۳۵۰ میلیون دلار دست یافت.«تاپ گان: ماوریک» هم‌اکنون در رتبه نخست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در سال ۲۰۲۲ و رتبه دوازهم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار دارد.
برچسب ها: تام کروز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها