به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۳۷۳۶۵۲

آموزش جامع نرم افزار کیوبیس برای میکس و مسترینگ

گروه آموزش : آموزش کیوبیس و آموزش میکس و مسترینگ خیلی مهم هست که درست و اصولی تدریس بشه و تمامی مطالب به صورت درست انتقال داده بشه.
آموزش جامع نرم افزار کیوبیس برای میکس و مسترینگ
نرم‌افزار کیوبیس دست‌ساخته یک شرکت آلمانی و یکی از بهترین برنامه‌های میزبان درزمینه‌ی تنظیم موزیک و آهنگسازی و ویرایش صدا است. اکنون این نرم‌افزار در ورژن‌های مختلفی عرضه می‌شود که هرکدام از آن‌ها توانسته‌اند، بخشی از نیازهای فعالان حوزه موسیقی را برطرف سازند. برای آموزش کیوبیس و آموزش میکس و مسترینگ حتما تا انتها مطلب بخونید. Steinberg این شرکت آلمانی با تولید کیوبیس توانست نوازندگان، تولیدکنندگان و تنظیم‌کنندگان موسیقی را در سراسر جهان به برنامه‌ای فوق حرفه‌ای برساند. به‌گونه‌ای که کمتر طیف فعال در عرصه موسیقی را می‌توان یافت که از ابزار دیگری به‌منظور تولید و مهندسی صدا بهره ببرند. دلایل بسیاری وجود دارد که موزیسین‌های نرم‌افزار کیوبیس را بر دیگر برنامه‌های موجود ارجحیت می‌دهند. در ادامه بیشتر باب این موضوع سخن گفته و به دلایل محبوبیت این نرم‌افزار در میان کاربران میلیونی‌اش می‌پردازیم.

•    وجود ورژن‌های متفاوت:
Cubase LE اولین نسخه نرم‌افزار کیوبیس است که در همان بدو ورود باآنکه چندان پیشرفته و مانند نمونه‌های امروزی مملو از امکانات نبود، به‌سرعت استفاده از آن در میان موزیسین‌ها فراگیر شد. ولی در ادامه Cubase AI، Cubase Elements، Cubase Artists توانستند با مؤلفه‌های سودمند خود به ترتیب بر سطح کیفی خود بی افزایند. درنهایت نسخه تکمیل‌شده Cubase Pro می‌باشد که تمامی معایب نسخه‌های پیشین را از بستر خود حذف نموده و با طیف وسیعی از مزایا به عرصه صدا واردشده است.

•    ایجاد کیفیت صدایی بی‌نظیر:
کیفیت صدای تولیدشده با نرم‌افزار کیوبیس را نمی‌توان با هیچ برنامه‌ی دیگری قیاس نمود. ازاین‌رو حتی متخصصین و موزیک سازان حرفه‌ای نیز بدون دغدغه از امکانات پیشرفته این نرم‌افزار برای کارهای تخصصی خود بهره می‌برند.

•    ویرایش فایل‌های ویدیویی:
شما به مدد این نرم‌افزار نه‌تنها توانایی و مهارت ویرایش اصوات مختلف را کسب می‌کنید، بلکه قادر می‌شوید بااقتدار به عرصه ویرایش فایل‌های ویدیویی واردشده و در آنجا نیز به موفقیت‌های چشم‌گیری نائل گردید.

•    ابزارهای پیشرفته ضبط:
نرم‌افزار کیوبیس یک سری ابزارهای فوق حرفه‌ای و تخصصی را به‌منظور ضبط بهتر صدا در اختیارتان قرار می‌دهد که به‌راستی دور ماندن از آن‌ها برای یک فعال حوزه صدا، زیانی سنگین تلقی می‌شود که نمی‌توان با هیچ تمهید دیگری آن را جبران ساخت.

•    ابزارهای میکس و مسترینگ:
 دسترسی به ابزارهای میکس و مسترینگ در بستر این برنامه نیز مزیتی غیرقابل‌انکار است که علاقه‌مندان به این فعالیت را نیز مستفیض می‌سازد. با این توصیفات دیگر جای تردیدی برای آموزش یادگیری مفاهیم و کانال‌های موجود در این برنامه نمی‌ماند.

•    محیط کاربری پیشرفته:
نمونه‌های پیشرفته این نرم‌افزار با مانیتورهای 4k هماهنگ بوده و رابط کاربری آن نیز بسیار ایدئال و مناسب است. امکانات مختلف در صفحه‌نمایش به‌خوبی قابل‌دستیابی هستند و این امر کاربران را برای استفاده بهینه به مشقت نمی‌اندازد.

•    کامل‌ترین پکیج برای ساخت آهنگ:
امکان ساخت موسیقی‌های جدید، مدیریت راحت افکت‌های صدایی و رسیدن راحت به نت‌های موردنیاز از دیگر مزایای نرم‌افزار کیوبیس می‌باشد. بدین ترتیب در یک‌کلام کلی در باب امکانات فوق‌العاده این نرم‌افزار می‌توان به کامل بودن این پکیج برای ساخت آهنگ، باز بودن دست آهنگ‌ساز برای ساخت و ویرایش موسیقی اشاره نمود که به‌راستی دیگر، نمونه‌ای مشابه آن با این قدرت در بازار یافت نمی‌شود.
 
نرم‌افزار کیوبیس برای چه افرادی مناسب است؟
بسیاری از مدرسان حوزه موسیقی بر این اعتقاد هستند که افراد مبتدی بهتر است، آموزش را با نرم‌افزارهای دیگر موجود در بازار شروع کرده و بعد از حرفه‌ای شدن به مبحث آموزش نرم‌افزار کیوبیس وارد شوند. این در حال است که کیوبیس برای تمامی افراد چه مبتدی و چه حرفه‌ای مناسب می‌باشد. فقط مشکل کمی پیچیده بودن، مباحث برای افراد تازه‌کار است. ولی با توجه به اینکه کیوبیس کمک می‌کند تا از همان بدو ورود به موسیقی قدرتمند و حرفه‌ای شوید، بهتر است سختی‌ها راه را تحمل نموده تا در آینده به‌راحتی از عهده کارهای حرفه‌ای برآیید.
 باور داشته باشید که این نرم‌افزار موضوعات را از مبتدی تا پیشرفته پوشش داده و کسانی که از همان ابتدا به یادگیری آن بپردازند، موفقیت‌ها در آتی سریع‌تر به سراغشان می‌آید. به‌منظور راحتی کار برای افراد مبتدی بهتر است، ابتدا به یادگیری المان‌های نرم‌افزار به‌صورت خام پرداخته شود. سپس در ادامه با یادگیری یک نمونه کار مسیر را برای خود هموار سازند. در ادامه با ادغام نکات مهم فراگرفته شده و تمرین و تکرار آن‌ها می‌توانند به مراحل بالاتر صعود کنند. درنهایت با پیش برد آموزش‌ها و یادگیری‌ها به‌راحتی به یک فرد حرفه‌ای و متخصص تبدیل شوند.

کلام آخر:
اگر به دنیای موسیقی علاقه‌مند هستید و به دنبال راهی برای آموزش آن به صورتی جامع و کامل می‌گردید، ورود به مباحث نرم‌افزار کیوبیس بهترین راهکار است. کارایی و ویژگی‌های این نرم‌افزار به‌گونه‌ای است که حتماً بعد از آشنایی با آن شمارا تا مرز رسیدن به یک متخصص و کارشناس در این زمینه هدایت می‌کند. بدین ترتیب کیوبیس چه درزمینه‌ی آهنگ‌سازی چه از بابت پیاده‌سازی ایده‌هایتان و چه از منظر درک بهتر مفاهیم موسیقی یاری‌تان می‌رساند. ازاین‌رو گزینه‌ای ایدئال و بی‌مانند محسوب می‌شود.
منبع : خفن کمپانی | https://music.khafan.company
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها