به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۳۷۳۶۵۴

باز کردن حساب بانکی و ثبت شرکت به همراه اجازه کار در ترکیه

گروه کسب و کار: اگر به فکر مهاجرت به ترکیه هستید، یکی از بهترین روش‌هایی که کارتان را در این خصوص راحت‌تر می‌کند، ثبت شرکت در ترکیه است. از مهم‌ترین مزیت‌های این روش، هزینه‌ کمتر نسبت به دیگر روش‌ها مانند خرید ملک است.
باز کردن حساب بانکی و ثبت شرکت به همراه اجازه کار در ترکیه
ضمن اینکه در روش ثبت شرکت حداکثر پس از 5 سال امکان دریافت اقامت دائم را خواهید داشت که فوق العاده خواهد بود. اما همانطور که حتماً می‌دانید ثبت شرکت در این کشور دارای قوانین خاصی است که احتمالاً اطلاعات چندانی از آن نداشته باشید. به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی نحوه‌، شرایط و مدارک ثبت شرکت در ترکیه صحبت کنیم و البته در انتهای مقاله نیز به معرفی یک مجموعه‌ معتبر به جهت انجام کارهای اداری ثبت شرکت در این کشور می‌پردازیم.

بررسی انواع شرکت قابل ثبت در ترکیه
در این بخش قصد داریم به معرفی شرکت‌ها با قابلیت ثبت در این کشور بپردازیم:
- شرکت با مسئولیت محدود. راه‌اندازی این نوع شرکت، تنها به یک سهام‌دار نیاز دارد و حداقل سرمایه نیز 10 هزار لیر ترکیه در نظر گرفته شده که این موضوع باعث محبوبیت این نوع شرکت قابل ثبت در ترکیه شده است.
- شرکت سهامی. اگر علاقه‌مند به فعالیت‌های بزرگ در ترکیه دارید، این نوع ثبت شرکت در استانبول توصیه می‌شود. مدنظر داشته باشید که تعداد سهام‌داران در این نوع ثبت شرکت حداقل 5 و حداکثر 250 نفر است. ضمناً حداقل سرمایه نیز 50 هزار لیر ترکیه است.
- شرکت جمعی. این نوع شرکت همان شرکت بازرگانی است که به وسیله‌ی اشخاص حقیقی و حقوقی قابل ثبت است. در واقع این نوع ثبت شرکت در ترکیه برای حفظ منافع اقتصادی شرکا، همکاری با دیگر شرکت‌ها را در دستور کار قرار می‌دهند و برای در نظر گرفتن چنین ثبت شرکتی حداقل باید 7 سهام‌دار وجود داشته باشد. همچنین حداقل سرمایه برای ثبت شرکت جمعی 19 هزار لیر در نظر گرفته شده است.
اگر به مطالعه در این موضوع علاقمند هستید میتوانید لینک زیر را  که درباره ثبت شرکت و همچنین افتتاح حساب بانکی در کشور ترکیه به طور جامع توضیح داده شده است سر بزنید :
https://www.aloapply.com/procedures-for-opening-an-account-to-register-a-company-in-turkey/

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در ترکیه
با توجه به اینکه دولت ترکیه در خصوص ثبت شرکت در این کشور محدودیت‌هایی را قرار داده است، داشتن یک پاسپورت معتبر از اولین مواردی است که باید در نظر گرفته شود. حال در ادامه به دیگر مدارک مهم برای این منظور اشاره می‌کنیم:
•    ارائه پاسپورت همه‌ شرکای شرکت (با ترجمه‌ی رسمی).
•    ارائه چند قطعه عکس 4*3 (پس زمینه روشن).
•    ارائه تعیین نام شرکت. (مورد تأیید مقامات ترکیه).
•    ارائه اساسنامه شرکت.
•    تعیین مقدار سهام هر یک از شرکا.
•    تعیین مدیریت شرکت.
•    تعیین آدرس شرکت.
البته گفتنی است که احتمال تغییر در مدارک خواسته شده وجود دارد که برای این منظور باید از افراد متخصص در این زمینه سوال کنید که پیشنهاد ما بکارگیری مجموعه‌ الو اپلای است.



مراحل افتتاح حساب در ترکیه
به طور کلی برای ثبت شرکت در ترکیه احتمالاً 7 روز به زمان نیاز خواهد داشت که اگر هر کدام از مراحل عنوان شده به بهترین نحو ممکن پیش برده شود، مدت زمان ثبت شرکت کاهش می‌یابد. این مراحل عبارتند از:
- تعیین موقعیت شرکت.
- تنظیم اساسنامه و دریافت فرم و شماره مالیات از خزانه‌داری ترکیه.
- دریافت تأییدیه اساسنامه و ثبت نام در اتاق بازرگای این کشور.
- دریافت تأییدیه و امضای وکالت نامه و تهیه فرم خزانه‌داری ترکیه.
- ارسال فرم پیش ثبت نام جهت بررسی و تأیید آدرس دفتر شرکت.
- اخذ شماره مالیات شرکت.
- تولید و پخش کارت ویزیت و صدور گواهینامه دفاتر حسابداری.
- افتتاح حساب و معرفی مشاور مالی شرکت.

هزینه تاسیس شرکت در ترکیه
همانطور که حتماً متوجه شده‌اید هزینه ثبت شرکت در ترکیه بسته به نوع شرکت متفاوت است. برای مثال اگر قصد داشته باشید که یک شرکت کاملاً شخصی راه‌اندازی کنید و اجازه کار در ترکیه را دریافت نمایید، فقط به 5 هزار لیر نیاز خواهید داشت. البته در زمان راه‌اندازی شرکت پرداخت مالیات نیز انجام می‌شود که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    مالیات بر ارزش افزوده.
•    مالیات معاملات بانکی و بیمه.
•    تمیر مالیاتی.
به طور کلی برای تعیین وضعیت در این خصوص حتماً از مراکز معتبر درخواست مشورت کنید.

بررسی افتتاح حساب در ترکیه
داشتن یک حساب بین المللی از جمله ضروریاتی است که در حال حاضر بیشتر از گذشته مورد توجه قرار دارد. در واقع با روی کار آمدن مشاغل جدید و احساس به ارائه خدمات به سایر کشورها و سپس دریافت هزینه‌ها افراد را وادار به افتتاح حساب در یکی از کشورهای خارجی کرده است که ترکیه از جمله محبوب‌ترین‌‌ها در این خصوص است. البته ناگفته نماند که برای این منظور اگر چه می‌توانید بدون اقامت در این کشور نیز اقدام کنید اما اگر به ثبت شرکت در ترکیه اقدام نمایید، افتتاح حساب نیز با دغدغه‌ کمتری انجام می‌شود.
در حال حاضر، حساب‌های بین‌المللی قابل افتتاح مانند حساب‌های شخصی، حساب‌های شرکتی و... است که مسلماً با استفاده از یک مرکز معتبر در این خصوص به راحتی می‌توانید حساب مدنظرتان را در ترکیه افتتاح کنید. گفتنی است که برای این منظور، تهیه مدارک لازم مانند اصل پاسپورت و... الزامی است. به طور کلی داشتن یک حساب بین‌المللی فوق العاده دارای اهمیت است که توصیه می‌کنیم با استفاده از تیم تخصصی الو اپلای در کمترین زمان ممکن به این نوع حساب دسترسی داشته باشید تا در این صورت امکان واریز و دریافت وجه از سایر کشورها را داشته باشید.



جمع‌بندی
در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با نحوه‌ی ثبت شرکت در ترکیه آشنا کنیم و گذری نیز به اهمیت افتتاح حساب بین‌المللی داشتیم. در هر دو صورت اگر در حال حاضر نیاز به چنین خدماتی دارید، بهتر است که از مشاوران تخصصی الو اپلای درخواست مشورت کنید تا در کمترین زمان ممکن، به سوالات و ابهامات‌تان پاسخ داده شود. گفتنی است که استفاده از این مجموعه‌ کارآمد، هزینه‌هایتان را کاهش داده و کیفیت انجام ثبت شرکت و یا حتی افتتاح حساب بین‌المللی نیز برایتان قابل توجه خواهد بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها