کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حساب بانکی بی‌حجاب‌ها مسدود می‌شود!

نماینده مجلس: یکی دو هفته دیگر روسری‌ها به سر زنان برمی‌گردد

15 آذر 1401 ساعت 20:35

گروه سیاسی: یک نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی گفته است که نظام به جای گشت ارشاد به دنبال این است که بعد از تذکر، «حساب بانکی فرد بی‌حجاب مسدود شود.»


شیخ‌حسین جلالی، در ادامه گفته است با پایان اعتراضات «همه این موارد یکی دو هفته دیگر جمع می‌شوند منظور این است که روسری‌ها به سر زنان برمی‌گردد.»
روز گذشته حسین جلالی گفته بود «طرح حجاب و عفاف تا دو هفته آینده اجرا می‌شود» و «هزینه بدحجابی و بی‌حجابی را بالا خواهیم برد».
پیشتر در حالی که اخیرا دادستان کل ایران در اظهاراتی «غیرشفاف و مبهم» از «تعطیلی گشت ارشاد» خبر داده بود، علی خان‌محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اظهاراتی نه‌چندان روشن گفته است که «ماموریت گشت‌های امنیت اخلاقی و اجتماعی» به پایان رسیده است اگرچه تاکید کرده است که درباره عفاف و حجاب باید از «شیوه‌های جدیدتر، به‌روزتر و دقیق‌تر» استفاده شود. جلالی امروز در توضیح اینکه برنامه جایگزین حکومت جمهوری اسلامی به جای «گشت ارشاد» چیست، گفت «منظور از تغییر روش این است که امکان دارد در قالب تذکری از طریق پیامک به افراد بی‌حجاب اعلام شود که شما حجاب رعایت نکردید و سعی کنید به قانون احترام بگذارید. بعد از تذکر، وارد مرحله اخطار می‌شویم بعد هشدار و در مرحله سوم ممکن است حساب بانکی فرد بی‌حجاب مسدود شود.»
جلالی دیروز هم گفته بود «از طرح حجاب و عفاف عقب‌نشینی نخواهد شد. این عقب‌نشینی به معنای عقب‌نشینی جمهوری اسلامی است.»
او گفته بود این طرح جدید با مجلس هم در میان گذاشته شده بود.

...و باز طرحی از مجلس عوام!
مهدی دانایی (فعال رسانه‌ای) نوشت: در خبرها آمده آقای جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بشارت دادند که بزودی مجلس عوام! مصوبه‌ای برای مقابله با مقوله بی‌حجابی خواهد داشت که بر اساس آن مجازاتهای تنبیهی! از قبیل مسدودی حساب بانکی، جریمه نقدی، توقیف خودرو، اخراج از محل کار، اخراج از دانشگاه و تعلیق  و...‌‌ در نظر گرفته شده است! و طی دو هفته حجاب به سر بانوان بازخواهد گشت!
وارد بحث‌های فقهی و حقوقی این طرح‌های آبدوغ خیاری نمی‌شوم. زیرا وقتی نماینده‌ای که حضورش در همان حوزه علمیه محصول نذر و وقف پدری است و نه از قانون سر رشته‌ای دارد و نه فقه، صحبت در این دو مقوله آب در هاون کوبیدن است.
مرحوم دکتر شریعتی سخنرانی جالبی دارد که در قالب کتابچه کم حجمی هم منتشر شد تحت عنوان《خودآگاهی استحمار》که کاش حضراتی چون جناب سبحانی لااقل کمی تعمق و تامل در عنوان آن بفرمایند و اگر فرصتی و فهمی بود، تورقی!
بنده بعضا تصور می‌کردم بسیاری از مسئولین و تصمیم گیران ما دچار همین خود آگاهی استحمار هستند، ولی اخیرا دریافتم که این جنابان مصداق آیه پنجم سوره شریفه جمعه هستند که می‌فرماید: مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْراةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوها كَمَثَلِ الْحِمارِ يَحْمِلُ أَسْفاراً
حقیقتا بر چشم و گوش وعقل جناب جلالی و همفکرانشان مهر خورده و درک نمی‌کنند دختران و زنانی که امروز حتی از جانشان گذشته‌اند، آیا تهدیداتی از این دست دلشان را می‌لرزاند؟! دختر زیبای بندرعباسی که یک چشمش بر اثر شلیک گلوله ساچمه‌ای نابینا و تخلیه شده، اما با لبخند و علامت پیروزی روبروی دوربین قرار می‌گیرد، برایش مسدوی حساب بانکی، اخراج از دانشگاه، جریمه نقدی و ... مهم است!؟
خواجه در بند نقش ایوان است/ خانه از پایبند ویران است

 


کد مطلب: 373701

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/373701/نماینده-مجلس-یکی-دو-هفته-دیگر-روسری-ها-سر-زنان-برمی-گردد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir