به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ساعت ۲۱:۱۷
کد مطلب : ۳۷۳۷۰۳

صعود مراکش به جمع ۸تیم مرحله یک‌چهارم نهایی

گروه ورزشی: بعد از تساوی بدون گل در پایان وقت قانونی و اضافه، مراکش و اسپانیا، در ضربات پنالتی، مراکشی‌ها به پیروزی رسیدند تا به عنوان تنها نماینده آفریقا به جمع 8 تیم مرحله یک‌چهارم نهایی راه یابد.
صعود مراکش به جمع ۸تیم مرحله یک‌چهارم نهایی
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - یک هشتم نهایی
ورزشگاه: اجوکیشن سیتی (دوحه) - ساعت ۱۸:۳۰ - تماشاگر: ۴۴۶۶۷ نفر
داور: فرناندو راپالینی (آرژانتین)/ کمک‌ها: خوان پابلو بلاتی و دیگو بونفا (آرژانتین)/ داور چهارم: رافائل کلاوس (برزیل)
تیم ملی مراکش:
یاسین بونو، نایف آگرد (۸۴ جواد ال یمیغ)، رومین سایس، اشرف حکیمی، نصیر مزراوی (۸۲ یحیی عطیات الله)، سفیان آمرابات، ازدین اوناهی (۱۲۰ بدر بنون)، سلیم عماله (۸۲ ولید چدیرا)، حکیم زیاش، سوفیان بوفال (۶۶ عبدالصمد ازالزولی) و یوسف النصیری (۸۲ عبدالحمید سبیری)
سرمربی: ولید رگراگی

تیم ملی اسپانیا:
اونای سیمون، جوردی آلبا (۹۸ الکس بالده)، مارکوس یورنته، رودری، آیمریک لاپورت، سرخیو بوسکتس، پدری، پابلو گاویرا (۶۳ کارلوس باراگان سولر)، دنی اولمو (۹۸ آنسو فاتی)، مارکو آسنسیو (۶۳ آلوارو موراتا) و فران تورس (۷۶ نیکو ویلیامز (۱۱۹ پابلو سارابیا))
سرمربی: لوئیز انریکه

🟨 اخطار: 
آیمریک لاپورت (۷۷) رومین سایس(۹۰)
⚽️ شرح گل:
⏱لحظات حساس:
دقیقه ۱۱: سوفیان بوفال در نزدیکی محوطه اسپانیا با سر توپ زدن یورنته را از پیش رو برداشت ولی گاوی از پشت سر رسید و او را سرنگون کرد و ضربه ایستگاهی نزدیک به محوطه برای مراکش بدست آمد. اشرف حکیمی پشت توپ قرار گرفت ولی ضربه او با اختلاف کمی از بالای تیر دروازه به بیرون رفت

دقیقه ۱۲: یاسین بونو دروازه‌بان مراکش چیزی نمانده بود با اشتباه فردی توپ را تقدیم تورس کند ولی خطر از دروازه مراکش دور شد.
دقیقه ۲۶: شروع مجدد دروازه‌بان مراکش با پرس بازیکنان اسپانیا دچار از دست رفت. توپ به داخل محوطه و گاوی رسید اما ضربه او را بونو با واکنش خوب و با کمک تیر دروازه دفاع کرد. توپ برگشتی هم به فران تورس رسید اما ضربه او از روی خط برگشت داده شد و لحظاتی بعد هم داور اعلام آفساید کرد.
دقیقه ۲۷: آلبا با پاس بلند فضای پشت مدافعان مراکش را هدف گرفت و مارکو آسنسیو با زمان بندی دقیق فرار از تله آفساید فرار کرد و پا به توپ وارد محوطه شد اما ضربه پر قدرت او به تور کنار دروازه برخورد و به بیرون رفت.
دقیقه ۳۳: نصیر مزروای پشت محوطه اسپانیا توپ را تورس ربود و بلافاصله با پای چپ ضربه پر قدرت را به سمت دروازه سیمون شلیک کرد اما دروازه‌بان اسپانیا در دوضرب توپ را در آغوش کشید.
دقیقه ۴۳: خطرناک‌ترین موقعیت بازی به وسیله مراکش به وجود آمد. روی یک ضربه ایستگاهی تمرین شده مراکشی‌ها توپ را به راست محوطه اسپانیا فرستادند و حکیمی توپ را روی دروازه ارسال کرد. بوسکتس موفق شد ضربه سر اول را بزند اما توپ او به بوفال رسید. او هم با جا گذاشتن بازیکن مقابل خود با یک ارسال پای چپ مدافع تیمش را در نزدیکی‌های شش قدم پیدا کرد اما ضربه سر نایف آگرد به شکلی خطرناک و با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۵: اشرف حکیمی در جناح چپ محوطه مراکش، گاوی را سرنگون کرد و داور اعلام ضربه خطا کرد. آسنسیو پشت توپ قرار گرفت و با پاس کوتاه زمینی توپ را به دنی اولمو سپرد. دنی هم ضربه پر قدرت پای راست را به سمت دروازه بونو شلیک کرد اما دروازه‌بان مراکش توپ را با دو دست مشت و دور کرد.

دقیقه ۷۰: اولمو با پاس به داخل محوطه به خوبی موراتای تازه پا به میدان گذاشته را صاحب توپ کرد و او پا به توپ وارد محوطه شد ولی پیش از ضربه او مدافع مراکش آگرد با تکلی بی نقص توپ او را دور کرد.

دقیقه ۸۲: نیکو ویلیامز پاس زمینی زیبایی را به درون محوطه برای موراتا فرستاد و او هم با فرار از تله آفساید خود را به توپ رساند ولی ضربه او از نزدیکی های خط عرضی زمین به موازات خط دروازه به اوت رفت.
دقیقه ۸۶: تک موقعیت برای مراکش روی فرار حکیمی از جناح راست به دست آمد. سانتر او با ضربه سر برای چدیرا کاشته شد ولی بازیکن تعویضی نتوانست زیر فشار مدافع ضربه خوبی به توپ بزند و سیمون به راحتی توپ را جمع کرد.
دقیقه ۵+۹۰: ضربه ایستگاهی برای اسپانیا نزدیکی‌های گوشه چپ محوطه مراکش به دست آمد. دنی اولمو پشت توپ قرار گرفت و ضربه خطرناک او مقابل دروازه بونو به زمین خورد اما دروازه‌بان مراکش توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱۰۴: اونای سیمون با پای راست ناجی اسپانیا شد. پاس تو در اوناهی از روی خط محوطه اسپانیا به چدیرا درون محوطه رسید ولی ضربه او را در موقعیت تک به تک سیمون به خوبی دفع کرد.

دقیقه ۱۰۴: اونای سیمون با پای راست ناجی اسپانیا شد. پاس تو در اوناهی از روی خط محوطه اسپانیا به چدیرا رسید ولی ضربه او را در موقعیت تک به تک سیمون به خوبی دفع کرد.
دقیقه ۱۱۵: فرار دیرا از جناح پ و نفوذ او به محوطه او را در موقعیت تک به تک قرار داد ولی رودری با پوشش خوب اجازه ضربه زدن را به او نداد.
دقیقه ۱۲۳: تیر دروازه مراکش لرزید. ارسال به تیر دورتر و درون محوطه مراکش به سارابیا رسید ولی ضربه والی او از زاویه بسته به تیر دروازه خورد و این موقعیت از دست رفت.
🔴حاشیه:
* مراکش در صورت صعود به جمع ۸ تیم تبدیل به سومین تیم آفریقایی در تاریخ جام می‌شود که به این مرحله رسیده است. پیش از آنها سنگال (۲۰۰۲) و غنا (۲۰۱۰) توانسته بودند به یک چهارم نهایی صعود کنند.
* مراکش تا اینجا کمتر از دیگر تیمها دروازه‌اش باز شده است(۱ بار). به موازات این، اشرف حکیمی به صورت مشترک آمار میانگین بیشترین تعداد تکل موفق در هر دیدار را داشته است (۴.۳)

* اشرف حکیمی ستاره مراکش متولد شهر مادرید اسپانیا ست.
*  گاوی ستاره بارسلونا با ۱۸ سال و ۱۲۳ روز سن، بعد از پله در جام ۱۹۵۸ جوانترین بازیکن در مرحله حذفی جام‌جهانی در ترکیب اولیه است.

* اشرف حکیمی و حکیم زیاش با حضور در ۷ دیدار برای مراکش در جام‌جهانی با عبور از مصطفی حاجی از این حیث رکورددار شدند.

* سرخیو بوسکتس با ۱۷ بازی در جام‌جهانی حالا با رکورد ایکر کاسیاس و سرخیو راموس در بیشترین تعداد بازی برابری میکند.
* ضربه فران تورس در دقیقه ۲۵ (۲۵ دقیقه و ۵۶ ثانیه) دیرترین اولین ضربه به سمت دروازه برای اسپانیا از جام ۱۹۶۶ بوده است.

* اسپانیا در نیمه اول تنها یک ضربه به سمت چارچوب داشته است. این پایین ترین آمار آنها از سال ۱۹۶۶ به حساب می‌آید
* جانی اینفانتینو در ورزشگاه حضور دارد و بازی را از نزدیک دنبال می‌کند.
* ۵ بازی آخر اسپانیا در مراحل حذفی به وقتهای اضافه رفته است.
* تعداد پاسهای بازیکنان اصلی و ذخیره مراکش در این بازی ۱۸۰ بوده و در سمت مقابل رودری به تنهایی ۱۵۳ پاس داده.
* با احتساب این بازی مراکش حالا صاحب بهترین خط دفاعی جام است.
* مراکش اولین تیم آفریقایی است که رقابتش از سال ۲۰۱۴ در مرحله حذفی، به وقتهای اضافه رفته. پیش از آنها الجزیره و آلمان در ۲۰۱۴ برای تعیین برنده به وقتهای اضافه رفته بودند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها