به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۴:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۳۷۳۸۳۵

راجع به ماندگاری عطر و ادکلن چه میدانید؟

گروه دانستنی‌ها: خوشبو بودن و استفاده از عطر و ادکلن در بین عموم مردم اهمیت بالایی دارد و همه افراد دوست دارند بوی عطر و ادکلن آنها طولانی مدت بماند و هم خودشان و هم اطرافیان‌ آنها از آن لذت ببرند
راجع به ماندگاری عطر و ادکلن چه میدانید؟
خوشبو بودن و استفاده از عطر و ادکلن در بین عموم مردم اهمیت بالایی دارد و همه افراد دوست دارند بوی عطر و ادکلن آنها طولانی مدت بماند و هم خودشان و هم اطرافیان‌ آنها از آن لذت ببرند. برای خرید آنلاین عطر و ادکلن اورجینال حتما به فروشگاه عطر و ادکلن آنلاین مه استایل سری بزنید.اما سوالی که برای خیلی‌ از افراد پیش می‌آید این است که ماندگاری عطر بهتر است یا ادکلن؟ برای پاسخ به این سوال لازم است با ساختار این دو و مدت زمان ماندگاری هر کدام آشنا شوید و محصول مناسب برای خود را انتخاب کنید.

خرید آنلاین عطر و ادکلن مردانه

تفاوت عطر و ادکلن در چیست؟
برای آنکه بدانیم ماندگاری عطر بهتر است یا ادکلن باید با ساختار این دو و تفاوت آنها با هم آشنا شویم. عطر یک کلمه عربی است و به مایع معطر گفته می‌شود و امروزه نیز به محصولی که از ترکیب مواد معطر، تثبیت کننده و حلال تشکیل شود عطر گفته می‌شود. در مقابل آن ادکلن یک کلمه فرانسوی است و به فرانسه به آن eau de cologne به معنی آب کلن یا آب معطر ‏گفته می‌شود. ادکلن اولین بار در آلمان توسط یوهان ماریافارینا تولید شد و حاوی عطر و الکل است.
تفاوت عطر و ادکلن به میزان مواد معطر به کار رفته در آنها و همچنین نوع حلال‌ها و مواد معطر بستگی دارد. در عطر، ماده معطر از ترکیبات اسانس مواد خام مانند گیاهان، مرکبات، چوب و ... تشکیل می‌شود و با آب و الکل به نسبت مشخصی ترکیب می‌شود. میزان اسانس به کار رفته نیز بسیار مهم است. در عطر‌ها بیشترین میزان ماده معطر یا اسانس گرفته شده از مواد خام به کار می‌رود و برابر ۱۵ تا ۲۵ درصد است.

خرید آنلاین عطر و ادکلن مردانه یکی از راه های ساده کادو در شب یلدا می باشد که میتوانید از فروشگاه آنلاین عطر و ادکلن مه استایل تهیه کنید. ادکلن کمی متفاوت تهیه می‌شود. در تهیه ادکلن از اسانس‌ها استفاده می‌شود و اسانس داخل آب و الکل حل می‌شود. میزان درصد اسانسی که در ادکلن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد حداکثر ۵ درصد است. کمترین میزان اسانس در محصولات خوشبو کننده برابر ۳ درصد است که در اسپری‌ها استفاده می‌شود و بعد از آن ادکلن با ۲ تا ۵ درصد کمترین میزان اسانس را در خود دارد. این تفاوت در میزان اسانس عامل اصلی در ماندگاری است. بنابراین در پاسخ به سوال ماندگاری عطر بهتر است یا ادکلن؟ می‌توان به طور خلاصه گفت ماندگاری عطر بسیار بیشتر است.

انواع خوشبو کننده‌ها
به طور کلی می‌توان خوشبو کننده‌ها را در شش دسته جای داد و در هر دسته میزان اسانس به کار رفته متفاوت است.
•    Perfume
•    Soie de perfume
•    Eau de perfume
•    Eau de Toilette
•    De cologne
•    deodorant

در بین مدل‌های مختلف عطر و ادکلن ماندگاری عطر بهتر است یا ادکلن؟
نکته قابل توجه هنگام خرید عطر و ادکلن، کیفیت محصول است. عطر به طور کلی درصد بالاتری اسانس در خود دارد اما در بین عطرها نیز این میزان اسانس متفاوت است. در خوشبو کننده‌ها هرچقدر غلظت ماده معطر یا اسانس بیشتر در نظر گرفته شود، به همان نسبت ماندگاری بو بیشتر است.
از طرفی دیگر هرچه قدر میزان اسانس به کار رفته درصد بیشتری از محصول را شامل شود و از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، قیمت محصول بیشتر است. به علت کاهش قیمت برخی از برندهای تولیدکننده عطر از درصد کمتری از مواد معطر استفاده می‌کنند و خوب این امر باعث کاهش هزینه‌ها و قیمت آن محصول می‌شود و تا حدی از ماندگاری عطر هم می‌کاهد.

خرید آنلاین عطر و ادکلن

زمان ماندگاری عطر و ادکلن
‌پاسخ ماندگاری عطر بهتر است یا ادکلن؟ وابسته به میزان درصد به کار رفته اسانس در آنها است. میزان اسانس که در بالاترین حالت ۲۵-۳۰ درصد است و در کمترین حالت ۱۵ درصد است. هرچه غلظت و میزان اسانس بیشتر شود زمان ماندگاری بوی آن هم بیشتر است. به طور معمول بوی عطر ۶ تا ۸ ساعت باقی می‌ماند و این زمان در مورد برخی از عطرهای برندهای مطرح کمی بیشتر است.
در عطر از الکل کمتری هم استفاده شده است. البته میزان الکل مورد استفاده هم به کیفیت محصول و برند آن برمی‌گردد. وجود الکل کمتر باعث می‌شود افرادی که حساسیت‌های پوستی دارند بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

کلام آخر در پاسخ به ‌ماندگاری عطر بهتر است یا ادکلن؟
سوالی که ذهن بسیاری از افراد را در هنگام خرید عطر و ادکلن درگیر می‌کند این است که ماندگاری عطر بهتر است یا ادکلن ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت عطرها به دلیل داشتن درصد بیشتری از اسانس، آن هم اسانس روغنی که از مواد خام تهیه شده، بیشترین ماندگاری را دارند. ماندگاری بوی عطر معمولا تا ۸ ساعت و در برخی از مدل‌ها و برندها بیشتر از این است. و اما بهترین راه هدیه دادن به خانم ها ، هدیه دادن عطر و ادکلن است . برای خرید آنلاین عطر و ادکلن زنانه حتما به فروشگاه آنلاین عطر و ادکلن مه استایل مراجعه کنید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها