به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۳۷۳۸۴۱

در موقع خرید پارکت باید به این موارد توجه کنید!

گروه کسب و کار: کفپوش‌های پارکت از جمله مهم‌ترین آیتم‌های دکوراسیون هستند که می‌توان از آن‌ها در انواع بناهای مسکونی، تجاری، اداری و حتی مراکز تفریحی و صنعتی استفاده کرد. از جمله انواع پارکت می‌توانیم از پارکت‌های چوبی، لمینت و پارکت‌های پلاستیکی نام ببریم.
در موقع خرید پارکت باید به این موارد توجه کنید!
پارکت‌ها؛ کفپوش‌هایی متنوع و محبوب با قیمت‌های متفاوت
کفپوش‌های پارکت از جمله مهم‌ترین آیتم‌های دکوراسیون هستند که می‌توان از آن‌ها در انواع بناهای مسکونی، تجاری، اداری و حتی مراکز تفریحی و صنعتی استفاده کرد. از جمله انواع پارکت می‌توانیم از پارکت‌های چوبی، لمینت و پارکت‌های پلاستیکی نام ببریم. اما قیمت پارکت‌ چقدر است و چه عواملی بر تعیین قیمت انواع آن تاثیر می‌گذارند؟ در این مطلب با این عوامل آشنا می‌شویم.

نوع پارکت؛ مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت پارکت
پارکت‌ها را از متریال‌های گوناگونی می‌سازند و دسته‌بندی پارکت‌ها نیز بر اساس متریالی است که در ساخت آن‌ها استفاده شده است. نکته مهم این است که برای خرید باید با انواع پارکت از نظر متریال آشنا باشیدريال ویژگی‌های آن‌ها را بدانید و متناسب با مکان نصب، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در هر صورت جنس پارکت را می‌توانیم مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت آن بدانیم.

در ادامه با برخی از انواع پارکت آشنا می‌شویم:
•    پارکت لمینت: در ساخت پارکت‌های لمینت هم از چوب و هم از پلیمرها و چسب‌ها استفاده می‌شود. ظاهر آن‌ها مشابه پارکت چوبی است اما کاملا از چوب ساخته نشده‌اند. همچنین نسبت به برخی از انواع پارکت دارای قیمت بالاتری هستند.

•    پارکت چوبی: پارکت‌های چوبی نیز در انواع گوناگونی در دسترس هستند و تنوع بالایی از نظر قیمت دارند. این پارکت‌ها هرگز قدیمی نمی‌شوند و قابل ترمیم و قابل بازیافت هستند.

•    پارکت پلاستیکی: پارکت‌های پلاستیکی از انواع ارزان‌قیمت پارکت‌ها هستند که می‌توان آن‌ها را با هر طرح و رنگی تولید کرد. اما توجه داشته باشید که این پارکت‌ها زودتر خراب می‌شوند و همچنین بعد از فرسودگی برای سلامتی شما ضرر دارند.

•    پارکت اپوکسی: در تولید پارکت‌های اپوکسی از دو پایه رزین و سخت‌کننده‌ها استفاده می‌شود. بنابراین این پارکت نیز نوع پیشرفته‌ای از پارکت‌های پلاستیکی یا پلیمری است. این پارکت‌ها برای مکان‌های عمومی، اداری و حتی صنعتی کاربرد بیشتری دارند.

•    پارکت ترموود: در تولید پارکت چوبی از چوب طبیعی و در تولید پارکت ترموود از چوب طبیعی فرآوری‌شده در فرآیند ترمو کردن با حرارت‌دهی استفاده می‌شود. بنابراین این نوع پارکت یکی از بهترین انواع پارکت است که با وجود قیمت نسبتا بالا، زیبایی، دوام و کیفیت بی‌نظیری دارد.

متراژ پارکت
در زمان خرید پارکت چوبی ، شما باید مساحت مکان نصب پارکت را اندازه‌گیری کنید. پارکت‌ها معمولا با توجه به عرض رول پارکت به‌صورت متری فروخته می‌شوند اما در تعیین قیمت بر اساس متر مربع محاسبه می‌شوند. طبیعی است که هرچه مساحت مکان نصب پارکت بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. از سوی دیگر در مورد مکان‌هایی با مساحت بسیار زیاد این امکان وجود دارد که فروشنده مقداری برای شما تخفیف در نظر بگیرد.

ضخامت پارکت
پارکت‌ها بر اساس متریال ساخت، موارد کاربرد و ویژگی‌های مورد انتظار در ضخامت‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. به‌طور معمول وقتی یک پارکت از یک جنس مشخص در دو یا چند ضخامت تولید شود، قیمت پارکت دارای ضخامت بیشتر، بیشتر خواهد بود. بنابراین در بحث ضخامت، جنس بسیار مهم است زیرا ممکن است پارکت پلاستیکی ضخیم به‌خاطر برخی ویژگی‌ها مانند مقاومت کمتر یا خطرات آتش‌سوزی، از یک پارکت چوبی با ضخامت کمتر، ارزان‌تر باشد.

بهترین برند تولید کننده پارکت

برند تولید کننده پارکت
انواع پارکت توسط شرکت‌های گوناگون داخلی و خارجی تولید می‌شوند. هرچه ماشین‌آلات و فناوری‌های ساخت در این شرکت‌ها پیشرفته باشد، این امکان وجود دارد که تولیدات آن‌ها نیز از قیمت بیشتری نیز برخوردار باشند؛ زیرا با این امکانات، کیفیت افزایش می‌یابد. از سوی دیگر برندهای معتبر دارای تائیدیه‌های گوناگون و استانداردهایی در سطح ملی و بین‌المللی در تولید پارکت هستند.

ویژگی‌های مورد انتظار از پارکت
پارکت‌ها متناسب با متریال، ضخامت و کیفیت ساخت دارای ویژگی‌های مختلفی هستند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به مقاومت در برابر خط و خراش، انعطاف‌پذیری، مقاومت در برابر آب، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، پیشگیری از انتقال حرارتی برای بهره‌وری انرژی در ساختمان و ... اشاره کرد. بنابراین هرچه مزایای پارکت با توجه به این ویژگی‌ها بیشتر باشد، ممکن است قیمت بالاتری داشته باشد.

در ادامه با ویژگی‌های برخی از انواع پارکت آشنا می‌شویم:
•    پارکت‌های لمینت در مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار هستند و همچنین قابل شستشو می‌باشند
•    پارکت‌های چوبی تنوع بیشتری از نظر طرح و رنگ نسبت به پارکت لمینت برخوردار هستند
•    پارکت‌های ترموود از طول عمر بالاتری نسبت به پارکت‌های چوب طبیعی برخوردار هستند؛ به‌آسانی شسته می‌شوند و در برابر تغییرات دما مقاوم هستند
•    شستشوی پارکت پلاستیکی آسان است اما معایب بسیاری دارند
•    پارکت‌های اپوکسی در برابر دما و رطوبت عایق هستند

گارانتی پارکت
گارانتی تضمینی برای ارائه خدمات پس از فروش پارکت از سوی برند تولیدکننده یا شرکت عرضه‌کننده پارکت است. این گارانتی می‌تواند دارای یک زمان مشخص و برخی خدمات تعیین‌شده و قابل ارائه باشد. از جمله این خدمات می‌توانیم به گارانتی تعمیرات اشاره کنیم. هرچه زمان و مزایای گارانتی بیشتر باشد احتمالا قیمت پارکت، متناسب با آن افزایش می‌یابد.

نصب پارکت
هزینه نصب پارکت یکی از هزینه‌هایی است که باید از همان زمان خرید به‌فکر آن باشید. مراحل نصب پارکت به جنس پارکت نیز بستگی دارد. برای مثال برخی از پارکت‌ها را می‌توان مستقیما روی برخی از کفپوش‌های سنگی و ... نصب کرد و برای برخی دیگر به زیرسازی نیاز داریم.

برای نمونه برخی از مراحل نصب پارکت چوبی را با هم مرور می‌کنیم:
•    سم‌پاشی و میکروب‌زدایی از محیط
•    اندازه‌گیری‌های لازم برای نصب پارکت
•    رفع ناهمواری‌های کف مکان نصب
•    استفاده از فوم به‌عنوان پوشش محافظ
•    ریختن چسب برای نصب پارکت
•    قراردادن تایل‌های پارکت بر اساس الگوهای از پیش‌تعیین‌شده روی لایه چسب
•    نصب بخش‌های کناره دیوارها و کنج‌ها
•    اطمینان از صاف و یکدست بودن پارکت
•    تمیز کردن پارکت بعد از نصب
•    پولیش زدن پارکت در صورت نیاز
 
نصب پارکت

بهترین پارکت‌های چوبی و ترموود را از پارس آرای کوهستان بخواهید
پارکت‌ها بدون تردید از جمله زیباترین انواع کفپوش در ساختمان هستند. در بین انواع پارکت‌ها، پارکت‌های چوبی و ترموود به‌دلیل استفاده از عناصر و نقش‌ونگار طبیعی، جلوه خیره‌کننده‌ای دارند. این پارکت‌ها همچنین از مقاومت و طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند. اگر به خرید این پارکت‌ها با قیمت مناسب نیاز دارید، ما شرکت پارس آرای کوهستان را به‌عنوان یکی از برترین واردکنندگان ترموود و انواع پارکت چوبی به شما پیشنهاد می‌کنیم. این شرکت خدمات نصب پارکت‌ها را نیز به شما ارائه می‌دهد. از سوی دیگر پارس آرای کوهستان تنها نماینده رسمی برندهای بوئن آلمان و باورک سوئیس در ایران است.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها