به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۳۷۳۸۴۹

محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد

محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد
گروه جامعه: رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور کشور از افزایش چشمگیر تصادفات زنجیره‌ای در محورهای مواصلاتی به دلیل بی‌احتیاطی رانندگان در شرایط بارانی خبر داد.به گزارش ایلنا، سرهنگ احمد شیرانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور کشور درباره محدودیت‌های ترافیکی چهارشنبه ۱۶ آذر تا شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ گفت: تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ تا ساعت ۰۶:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۹ از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و برعکس ممنوع است.
 
وی ادامه داد: البته تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود. رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور خاطرنشان کرد: در محور چالوس (کندوان) تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۲۴:۰۰ روزهای چهارشنبه و پنج شنبه مورخ‌های ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ و ۱۴۰۱/۰۹/۱۷ از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۴:۰۰ همان روز از کرج (میدان امیرکبیر) و آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد یکطرفه خواهد بود. 

سرهنگ شیرانی تصریح کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۲۴:۰۰ روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۸ از کرج (میدان امیرکبیر) و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۴:۰۰ همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران یکطرفه خواهد بود. 

وی ادامه داد: در محور هراز تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۲۲:۰۰ روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۸ از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۲:۰۰ همان روز از آب اسک به سمت رودهن (محدوده مُشا) به صورت مقطعی یکطرفه انجام می‌شود. 
 
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور درباره تردد نقلیه سنگین (به استثناء حاملین مواد سوختی و یا فاسد شدنی) گفت: در محور کندوان تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج - چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است. همچنین در محور هراز تردد کلیه تریلرها کماکان ممنوع است.

سرهنگ شیرانی گفت: تردد کلیه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ و همچنین از ساعت ۰۶:۰۰ تا ۲۴:۰۰ روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ‌های ۱۴۰۱/۰۹/۱۷ و ۱۴۰۱/۰۹/۱۸ از محور هراز ممنوع است.

وی ادامه داد: اجرای محدودیت‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد، با هماهنگی، اجرای محدودیت‌ها کان‌لم‌یکن تلقی می‌شود. رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور همچنین درباره وضعیت جوی و ترافیکی امروز گفت: بارش پراکنده برف در برخی محورهای استان‌های البرز، مازندران، اردبیل و تهران و بارش باران در برخی محورهای استان‌های فارس، کرمان، بوشهر و خراسان جنوبی گزارش شده است.
 
سرهنگ شیرانی خاطرنشان کرد: در آزادراه قزوین-کرج (حد فاصل پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس) و محور شهریار –تهران (اکثر مقاطع) ترافیک نیمه سنگین است.وی تاکید کرد: در این هفته تصادفات زنجیره‌ای در جاده‌ها افزایش چشمگیری داشته که علت عمده آن‌ها بی‌احتیاطی رانندگان با توجه به لغزندگی محورها وعدم رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی که در شرایط بارندگی می‌بایست بیشتر لحاظ شود. کاهش سرعت رانندگی و اتخاذ سرعت مطمئنه در کاهش این حوادث تاثیرگذار است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها