کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نوسان‌قیمت نفت‌تحت تاثیر‌نااطمینانی‌های اقتصادی

16 آذر 1401 ساعت 13:07


گروه اقتصادی: روز چهارشنبه پس از سقوط قیمت نفت به پایین‌ترین سطح خود در سال جاری با وجود عدم اطمینان اقتصادی و چشم‌انداز افزایش نرخ‌های بهره که قیمت‌ها را تحت فشار قرار داده، در معاملات اولیه آسیا قیمت نفت نوسان داشت.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۷ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش در ساعت ۴:۳۷ به ۷۹.۵۲ دلار در هر بشکه رسید. جلسه گذشته، قیمت نفت برای دومین بار در سال ۲۰۲۲ به زیر ۸۰ دلار سقوط کرد. بهای معاملات آتی نفت خام آمریکا با ۳ سنت کاهش به ۷۴ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید.

رکود روز سه‌شنبه بزرگ‌ترین کاهش روزانه قیمت برنت از اواخر سپتامبر بود که امسال در محدوده ۶۲ دلار معامله شد. شاخص‌های وال استریت نیز در روز سه‌شنبه به دلیل عدم اطمینان از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و صحبت‌های بیشتر در مورد رکود در آینده سقوط کردند. این نگرانی‌ها با داده‌های قوی اقتصادی یا سیگنال‌های تند سایر سیاست گذاران برانگیخته می‌شود.

داده‌های منتشر شده در روز دوشنبه نشان داد که فعالیت صنعت خدمات ایالات متحده، در ماه نوامبر افزایش غیرمنتظره‌ای داشته است و گزارش قوی حقوق و دستمزد ایالات متحده هفته گذشته، تردیدهایی را در مورد اینکه چگونه فدرال رزرو می‌تواند به زودی سیاست‌های پولی انقباضی را کاهش دهد، ایجاد کرد.

قیمت نفت برای سه جلسه متوالی بیش از ۱ درصد کاهش یافته و بیشتر سودهای خود را در سال کاهش داده است. فعالیت بخش خدمات در چین به پایین‌ترین حد خود در شش ماه گذشته رسیده و سرعت رشد اقتصادهای اروپایی به دلیل هزینه بالای انرژی و افزایش نرخ‌های بهره کند شده‌اند.


کد مطلب: 373858

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/373858/نوسان-قیمت-نفت-تحت-تاثیر-نااطمینانی-های-اقتصادی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir