به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۳۷۳۸۶۴

خودران بودن کامل اتومبیل برقی اپل تکذیب شد

خودران بودن کامل اتومبیل برقی اپل تکذیب شد
گروه اقتصادی:اگرچه اپل برنامه‌های خود را برای تولید یک خودروی الکتریکی کنار نگذاشته، اما این خودرو قرار نیست به طور کامل خودران باشد.این اتومبیل با نام رمز پروژه تایتان، دیگر یک ماشین کاملاً خودران نیست. طبق گزارش‌ها، این خودرو دارای چرخ و پدال معمولی خواهد بود و «فقط» در بزرگراه‌ها به طور خودران حرکت می‌کند. این شرکت همچنین راه اندازی و عرضه این خودرو را تا سال ۲۰۲۶ به تعویق افتاده است. قبلاً قرار بود این خودرو در سال ۲۰۲۵ عرضه شود.

ظاهراً این وسیله نقلیه به اندازه کافی خودران خواهد بود که در زمان حضور در آن بتوانید بازی کنید یا ویدئو تماشا کنید. البته به شرطی که در یک بزرگراه در حال حرکت باشید. البته در زمانی که در حال رانندگی در خیابان‌های داخل شهر یا در شرایط آب‌وهوایی نامساعد باشید، باید خودتان کنترل آن را به دست بگیرید.

اپل از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده است. طراحی و ساخت تایتان از سال‌ها قبل آغاز شده و با شکست‌های متعدد و همچنین تغییر استراتژی‌های عمده مواجه شده است. جابجایی‌های اجرایی و اخراج کارکنان سازنده در سال‌های قبل باعث شد شایعاتی در مورد لغو طرح مذکور منتشر شود. اپل سرانجام روند ساخت این خودرو را از نو آغاز کرد و طبق شایعات از کمک شرکت‌هایی مانند هیوندای بهره مند شده است.

طراحی خودروی برقی خودران سطح ۵ (وسیله نقلیه ای که می‌تواند در هر شرایطی خودش رانندگی کند) هنوز یک واقعیت عملی نیست و حتی ربات‌های تاکسی‌های وایمو فقط مجاز به کار در هوای خوب در کالیفرنیا هستند. همچنین بحث مجوزهای قانونی وجود دارد. در حالی که ایالات مختلف آمریکا به طور فزاینده ای از استفاده از خودروهای خودران استقبال می‌کنند، ولی هنوز چارچوبی وجود ندارد که به عموم مردم اجازه دهد از وسایل نقلیه کاملاً خودران استفاده کنند. حتی اگر اپل تمام چالش‌های فنی را حل کند، نمی‌تواند به این زودی‌ها یک خودروی واقعی تمام خودران را بفروشد.

استفاده از یک طراحی نیمه مستقل می‌تواند منجر به رقابت شدیدتر شود. در حالی که تسلا مدت هاست رقیب اصلی اپل محسوب می‌شود، بازار خودروهای برقی در سال‌های اخیر به سرعت رشد کرده است. برندهایی مانند فورد، هیوندای، فولکس واگن و ریوین همگی سواری‌های برقی مناسبی ساخته‌اند. اپل وارد یک میدان پررقیب خواهد شد و هیچ تضمینی وجود ندارد که این شرکت موفق شود.
برچسب ها: خودروی برقی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها