به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۳۷۳۸۷۲

اوکراینی‌ها درد و رنج بسیاری تحمل می‌كنند

اوکراینی‌ها درد و رنج بسیاری تحمل می‌كنند
گروه بین الملل: معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، "درد و رنج بسیار بزرگی" را که اوکراین از "جنگ بی‌منطق و تخریب زیرساخت‌های آن" توسط روسیه متحمل می‌شود، محکوم کرد.
 هم‌زمان با فرارسیدن فصل زمستان و شروع سرما، «مارتین گریفیث» معاون آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه  به "خسارات، تلفات جنگی، آوارگی و درد و رنجی" که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین ایجاد شده و با حملات اخیر مسکو بحران انرژی و آب را تشدید کرده، اشاره کرد.
وی افزود: بیش از ۱۴ میلیون شخص به اجبار بی‌خانمان شده‌اند؛ ۷.۸ میلیون نفر از جمله این افراد در سراسر اروپا و ۶.۵ میلیون نفر هم داخل اوکراین آواره شده‌اند. به طور کلی تا یک دسامبر ۱۷ هزار و ۲۳ غیرنظامی کشته شده‌اند که ۴۱۹ تن از آن‌ها کودک بودند. همچنین دست کم ۷۱۵ حمله علیه سیستم‌های سلامت و بهداشت انجام شده است.
گریفیث با اشاره به حمله روسیه به تاسیسات و نیروگاه‌های برق و انرژی اوکراین که منجر به عدم دسترسی میلیون‌ها نفر به برق و آب شده‌، گفت: امروز در اوکراین توانایی غیرنظامیان برای بقاء تحت حمله است؛ درواقع تلفات و خسارات واقعی بسیار بزرگتر از این‌ها هستند.
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه نسبت به "نیاز مبرم" برای کمک به اوکراینی‌ها تاکید کرد و گفت: سال آینده تعداد افرادی که در سراسر جهان به کمک‌های بشردوستانه نیاز خواهند داشت، تقریبا با ۲۴ درصد افزایش به رقم ۳۳۹ میلیون نفر خواهد رسید. درنتیجه، درخواست ما برای سال ۲۰۲۳ یک بودجه حداکثری به ارزش ۵۱.۵ میلیارد دلار است.
 نماینده آمریکا در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد در این راستا عنوان داشت: به دلیل همه‌گیری کرونا و سایر درگیری‌ها، تغییرات اقلیمی و اختلال سیستم‌های جهانی غذا توسط روسیه گرسنگی جهان امسال افزایش پیدا کرده است. همچنین، روسیه، غلات اوکراین را به "میدان جنگ" تبدیل کرد.
لیزا کارتی با اشاره به حملات روسیه به زیرساخت‌های اوکراینی گفت: «اکنون هم‌زمان با اینکه اوکراین از حاکمیت و مردم خود دفاع می‌کند، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه خشم و غضب خود را به سمت شهروندان غیرنظامی اوکراینی متمرکز کرده است.»
وی در ادامه یادآور شد، هنگامی که اخیرا لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد به کی‌یف سفر کرد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین به این سفیر گفت که صرفا دنبال "صلحی عادلانه" براساس منشور سازمان ملل و اصول آن است.
کارتی همچنین گفت: «حملات روزافزون پوتین علیه زیرساخت‌های اوکراین بیانگر آن است که او هیچ علاقه جدی به مذاکرات و دیپلماسی معنادار ندارد. برعکس، او سعی دارد تا با درهم شکستن اراده اوکراین، غیرنظامیان این کشور را تسلیم کند. اما رئیس‌جمهور روسیه موفق نخواهد شد زیرا اوکراین برای آزادی خود و آینده کودکانش می‌جنگد و ما در اندازه قدرت خود هر کاری برای زنده نگه‌داشتن امید در اوکراین انجام خواهیم داد.»
 نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در این خصوص اظهار کرد: «یکی از مقامات شورای امنیت اوکراین اخیرا گفت که تسلیحات غربی برای نابودی روسیه لازم است. در چنین مواردی روسیه باید به این لفاظی‌های نفرت‌انگیز توسط کی‌یف واکنش نشان دهد... در نتیجه از طریق حملات علیه زیرساخت‌هایی که برای تامین تجهیزات نظامی استفاده می‌شوند، باید با چنین اظهارات قبیحی مقابله کرد.»
واسیلی نبنزیا در ادامه در ادعایی دروغین گفت: روسیه حملاتی با دقت بالا انجام می‌دهد و اگر اوکراین سیستم‌های دفاع هوایی را در مناطق مسکونی مستقر نکند، هیچ زیرساخت غیرنظامی آسیب نخواهد دید.
نبنزیا همچنین در پایان با اشاره به تصمیم ائتلاف نظامی ناتو در نشست ۲۹ الی ۳۰ نوامبر مبنی بر افزایش ارسال تسلیحات به اوکراین، مدعی شد: غرب علاقه‌ای نسبت به راه‌حل دیپلماتیک سیاسی ندارد. این تصمیم نشان می‌دهد که غرب نه تنها تنش‌ها را بیشتر می‌کند بلکه به دنبال بی‌ثبات‌سازی وضعیت در اروپا است. مدارک و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این تسلیحات به دست تروریست‌ها نه در داخل اروپا بلکه در خاورمیانه و آفریقا افتاده است. این مشکل، تهدید جدی برای صلح و امنیت جهانی ایجاد می‌کند.
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها