به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۴۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۳۷۳۸۸۶

چه اجناسی از گرجستان بخریم؟

گروه کسب و کار: در سفر به گرجستان چی بخریم؟ سفر به گرجستان یا بهشتی از انواع جاذبه ‌های گردشگری متنوع که یک سفر به ‌یاد ماندنی را برایمان رقم می ‌زند قطعا به یاد ماندنی خواهد بود. مگر می ‌شود سفر به این کشور و جاهای دیدنی آن را جزو اولویت‌ ها قرار نداد؟
چه اجناسی از گرجستان بخریم؟
سفر به گرجستان یا بهشتی از انواع جاذبه ‌های گردشگری متنوع که یک سفر به ‌یاد ماندنی را برایمان رقم می ‌زند قطعا به یاد ماندنی خواهد بود. مگر می ‌شود سفر به این کشور و جاهای دیدنی آن را جزو اولویت‌ ها قرار نداد؟ شهر باتومی مکانی شگفت ‌انگیز و شهر تفلیس که پایتخت گرجستان است، بیشترین محبوبیت را بین گردشگران دارند. بهترین تفریحات و جالب‌ ترین مکان‌ های گردشگری در برنامه های تور گرجستان از جمله تور باتومی قرار گرفته اند. قسمتی از هر سفر به خرید و سوغاتی از آن کشور اختصاص داده می شود؛ اما چه اجناسی از گرجستان بخریم؟

خوشمزه های گرجستان؛ سوغاتی بی نظیر
از سوغاتی های خوشمزه گرجستان غافل نشوید که طعم های متفاوتی دارند؛ طعم هایی که تا به حال نظیر آن را در هیچ جایی نچشیده اید. گرجستان کشوری سرسبز است که مردم آن از انواع خشکبار و میوه های خشک مقوی کشت می کنند. اگر در پاسخ به سؤال چه اجناسی از گرجستان بخریم، یک سوغاتی خوراکی و مفید می خواهید باید سراغ لواشک، میوه خشک، چورچخلا و... بروید. محصول لبنی معروفی که جزو برترین سوغات گرجستان قرار دارد، پنیر آن است. این پنیر به روش خاص و دودی تهیه می شود.
گرجستان از نظر آب و هوایی موقعیت عالی دارد که این ویژگی سبب شده تا بهترین گیاه های معطر و خوشبو در آن کشت شوند. ادویه هایی که در گرجستان تهیه می شوند، همگی از محصولات گیاهی همین کشور هستند. خملی سانلی ادویه معروف گرجستان بوده که یک سوغاتی عالی برای خانم ها است. محصولات خاک گرجستان تنها به این مورد منتهی نمی شود؛ انگور، محصول بی رقیب این کشور است که از آن برای تولید نوشیدنی مخصوص استفاده می شود. از آب غلیظ شده انگور برای درست کردن چورچخلا نیز بهره می برند.

مناطق خوش آب و هوای گرجستان اجناس ناب تری مانند عسل و مربا دارند؛ طعم آن ها با تمام عسل و مرباهایی که تست کرده اید متفاوت است. فرض کنید پس از سفر قسمتی از طبیعت گرجستان را در صبحانه میل کنید! تجربه این حس چقدر می تواند دلپذیر باشد. میوه کاج، فیجوا، گردوی گرجستان محصولی است که مربای فوق العاده پرطرفداری دارد. عسل‌ های طبیعی گرجستان نیز هدیه ای از دامن طبیعت هستند که ارزش یک بار امتحان کردن را دارند. می توانید در تور گرجستان به مراکز خرید و بازارهای موجود بروید و تمامی این سوغاتی ها و خوراکی ها را از آن خود کنید.



دست سازه های تزئینی و صنایع دستی؛ سوغاتی از جنس اصالت
هر کشوری بسته به نوع فرهنگ، صنایع دستی و تزئینی مخصوص خود را دارد. گرجستان کشوری اصیل است که از این قاعده مستثنا نیست. در بازار محلی و مراکز خرید شهرهای تفلیس و باتومی طیف رنگی بسیار شادی از صنایع دستی گرجستان را خواهید دید. این صنایع دستی در عین سادگی به قدری زیبا هستند که از ته دل آرزو خواهید کرد که یکی از آن ها را داشته باشید. قسمت زیادی از این صنایع دستی در تزئین به کار می روند. گرجستان مردم هنرمندی دارد که گلیم و فرش های دست بافت تهیه می کنند. هنر مردم گرجستان تنها به فرش و گلیم محدود نمی شود. حیف است که تور تفلیس را رزرو کنید و از صنایع دستی بی نظیر موجود در بازارها و مراکز خرید آن غافل شوید.

چه اجناسی از گرجستان بخریم که درون یک کیف کوچک مخصوص سفر جای بگیرد؟ هنرمندان گرجستانی اجناس تزئینی دارند که از چوب و رنگ ساخته شده اند. این اجناس در ابعاد کوچک تولید می شوند و حین سفر بار سنگینی به شمار نمی آیند. اجناس چوبی شامل مگنت های دیواری، مجسمه و... هستند که به راحتی در اکثر بازارهای گرجستان یافت می شوند. بین صنایع دستی گرجستان ظروف سفالی هم وجود دارند که با طرح های متنوع ساخته شده اند. زیورآلات گرجستان نیز جزء جدانشدنی سوغاتی است که بیشتر برای خانم ها جذابیت دارد.
مردم گرجستان احترام ویژه ای به اجداد و سنت آن ها می گذارند. نوعی جام نوشیدنی گرجستانی به نام کانتسی وجود دارد که تکه ای از سنت اجداد آن ها را نشان می دهد که با رزرو تور باتومی می توانید آن ها از نزدیک مشاهده کنید. در گذشته مردم گرجستان در میهمانی های خود، برای نوشیدنی ظروف مخصوصی به نام کانتسی تهیه می کردند. این ظروف از شاخ گاو نر، بز و قوچ ساخته می شود و در مواردی با طلا و نقره تزئین می گردد. کانتسی در کنار خنجر گرجی دو سوغات کلاسیک از گرجستان هستند که ارزش بالایی دارند.

خرید لباس و پوشاک از بهترین برندهای دنیا
هر کشور و هر منطقه ای سبک پوشاک خود را دارد. کشور گرجستان نیز از لباس های محلی گرفته تا انواع پوشاک از برندهای روز دنیا را در مراکز خرید و بازارهای خود عرضه می کند. اگر هنوز پاسخ سؤال چه اجناسی از گرجستان بخریم را نیافته اید، خرید لباس و پوشاک گرجستان را در میان گزینه های خود قرار دهید. لباس های سنتی گرجستان از کلاه پاپاخی گرفته تا کفش ها همگی حس خاطره انگیزی را پس از سفر به شما القا خواهند کرد. این دسته از لباس ها کمتر استفاده می شوند و بیشتر جنبه نمایشی دارند.



خرید تور گرجستان؛ پیشنهادی وسوسه انگیز
بازدید از چند جاذبه گردشگری متفاوت همراه برنامه های جذابی که لذت سفر را دو چندان می کند، همگی در تور گرجستان خلاصه می شوند. تور گرجستان لحظه آخر دو دسته تور تفلیس و تور باتومی را در خود دارد که از شهرهای مهم گرجستان هستند؛ در این دو تور گرجستان، مفرح ترین فعالیت ها را طی سفر برای گردشگران در نظر می گیرند. تور تفلیس و تور باتومی از جمله تورهایی هستند که تنها با یک بار تجربه دلتان می خواهد تا بار دیگر به گرجستان سفر کنید. یکی از برنامه های تور گرجستان بازدید از مراکز خرید و بازارهای تفلیس و باتومی است.

کلام آخر
تور گرجستان با برنامه هایی که در بازدید مراکز خرید شهر تفلیس و باتومی دارد به سؤال چه اجناسی از گرجستان بخریم، پاسخ می دهد. بیشتر سوغاتی که گردشگران از آن ها استقبال می کنند، عمدتاً به سه دسته خوراکی‌ ها، اجناس زینتی و پوشاک تقسیم می شوند. در مراکز خرید تفلیس و باتومی اجناس باکیفیت و مرغوبی را خواهید یافت که از برندهای بزرگ دنیا هستند؛ این مراکز از بخش ‌های مختلفی همچون سالن زیبایی، باشگاه، رستوران‌ ها و... تشکیل شده اند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها