به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۳۷۳۹۶۸

 ضعیف‌ترین سطح حفاظت از نیروهای روس

 ضعیف‌ترین سطح حفاظت از نیروهای روس
گروه بین الملل: انگلیس اعلام كرد شد که حملات اخیر به پایگاه‌های هوایی روسیه، نشان‌دهنده ضعیف‌ترین سطح حفاظت از نیروهای روس از آغاز جنگ اوکراین است، حملاتی که نه در خط مقدم، بلکه با صدها مایل فاصله، در خاک روسیه اتفاق افتادند.
پایگاه خبری اینسایدر در تحلیلی با اشاره به حملات اخیر اوکراین علیه پایگاه‌های هوایی روسیه نوشت: «وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرده که منشاء انفجارها (در پایگاه‌های هوایی روسیه) مشخص نشده، اما اگر مسکو به این نتیجه برسد که این رویدادها حملاتی عمدی بوده‌اند، این استراتژیک‌ترین ضعف در سطح حفاظت از نیروها از آغاز حمله روسیه به اوکراین است. احتمالاً رهبران مسکو افسران روسی که مسئول این کوتاهی‌ها شناخته شوند را مجازات خواهند کرد.
دو پایگاه هوایی روسیه روز دوشنبه مورد حمله قرار گرفتند و روز سه‌شنبه نیز به یک مرکز نفتی در نزدیکی یک فرودگاه در شهر کورسک حمله پهپادی شد. پایگاه‌هایی که روز دوشنبه هدف حمله قرار گرفتند، به ترتیب ۳۱۵ مایل و ۲۸۵ مایل با مرز اوکراین فاصله دارند و فاصله یکی از آن‌ها تا مسکو تنها ۱۳۰ کیلومتر است. این پایگاه‌ها آشیانه بمب‌افکن‌های استراتژیک روسیه هستند.
مسکو اعلام کرد که در حمله روز دوشنبه سه کارمند نظامی کشته شده و هواپیماها هم خساراتی دیدند. گرچه اوکراین مسئولیت این حملات را نپذیرفته، اما مسکو، کی‌یف را مقصر می‌داند.
روز دوشنبه روسیه بار دیگر موشک‌هایش را به سراغ زیرساخت‌های انرژی اوکراین فرستاد.
پس از آن، میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین در پیامی کنایه‌آمیز در توییتر نوشت: کرملین باید بداند که اگر چیزی به حریم هوایی دیگر کشورها پرتاب شود، دیر یا زود اشیاء پرنده ناشناسی به مبدا این پرتابه‌ها خواهد رفت.به گفته «موسسه مطالعه جنگ» که درگیری‌های اوکراین را از ابتدا تحت نظر داشته است، احتمالا نیروهای کی‌یف در این حملات «به دنبال ایجاد اختلال در حملات روسیه علیه زیرساخت‌های حیاتی اوکراین بوده و خواستند توانایی خود در حمله به ادوات استراتژیک روسیه را نشان دهند».
میک رایان، یک ژنرال ارشد ارتش استرالیا در توییتر این حملات اوکراین را دارای اثرات روانی خواند و نوشت: این حمله به یک هدف نظامی در خاک روسیه، مردم این کشور را بهت‌زده خواهد کرد، مردمی که - تا پیش از این - فکر می‌کردند از میدان نبرد فاصله داشته و در امان هستند.
تحلیل این ژنرال استرالیایی با اهداف اظهار شده اوکراین در حمله به کریمه مطابقت دارد، یعنی کشیدن پای مردم روسیه به این جنگ.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها