به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۳۷۳۹۷۳

دو شرکت مجموعه ترامپ محکوم شدند

دو شرکت مجموعه ترامپ محکوم  شدند
گروه بین الملل:دونالد ترامپ که سودای بازگشت به کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ را در سر دارد بار دیگر با یک چالش قضائی جدید روبرو شد. دو شرکت از مجموعه امپراتوری تجاری ترامپ در پرونده رسیدگی به تخلف‌های مالی گوناگون محکوم شده‌اند.
برای نخستین بار شرکت‌های تجاری متعلق به یک رئیس جمهوری پیشین آمریکا در پرونده رسیدگی به تخلف‌های مالی و اقدام‌های مجرمانه خلافکار شناخته شدند. اعضای هیئت منصفه دادگاه منطقه منهتن نیویورک  به اتفاق آراء سازمان ترامپ را در تمام موارد اتهامی گناهکار تشخیص دادند.
سازمان ترامپ مالک و اداره کننده مجموعه‌ای از هتل‌ها، زمین‌های گلف و املاک در سرتاسر جهان است و در اتهام‌هایی نظیر تخلف و کلاهبرداری مالیاتی، حساب‌سازی و پرداخت‌های غیرقانونی به مدیران ارشد محکوم شده است.شخص دونالد ترامپ در این پرونده متهم نبوده اما محکومیت شرکت وابسته به او می‌تواند کارش برای حضور در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را دشوار کند.
 حکم هیئت منصفه دادگاه نیویورک که پس از دو روز رایزنی صادر شد می‌تواند به پرداخت جریمه‌ای بیش از یک و نیم میلیون دلار برای سازمان ترامپ منجر شود.
اتهام‌های وارد شده به شرکت‌های سازمان ترامپ به عملکرد این شرکت‌ها از سال ۲۰۰۵ به این سو مربوط می‌شوند. رئیس جمهوری پیشین آمریکا با وجود پرونده‌ها و پیگردهای قضائی متعدد ۱۵ نوامبر در جمع میهمانانش در اقامتگاه شخصی خود در فلوریدا اعلام کرد درخواست نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را به حزب جمهوری‌خواه ارائه کرده است.
ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ در رقابت با رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد و مجبور به ترک کاخ سفید شد. او پیروزی بایدن را نتیجه تقلب انتخاباتی عنوان کرده و از پذیرش شکست خودداری می‌کند.
یکی از پرونده‌های ترامپ که کار او را به احضار به کمیته تحقیق کنگره ایالات متحده کشاند حمله هوادارانش به ساختمان کاپیتول و اتهام تحریک آنها برای انجام این اقدام بی‌سابقه در تاریخ ایالات یکی از متهمان این پرونده رئیس امور مالی سازمان ترامپ، آلن ویسلبرگ است که گفته می‌شود به طور غیرقانونی از مزایایی از جمله یک آپارتمان لوکس در منهتن و دو خودروی بنز برای خودش و همسرش بهره‌مند شده است. ویسلبرگ به دلیل پذیرش اتهام‌ها، همکاری با دادستان پرونده و شهادت علیه شرکت ترامپ مشمول تخفیف در مجازات شده و احتمالا مجبور نخواهد بود ۱۵ سال را در زندان بگذراند.بنابر توافق‌ها با دادستانی، ویسلبرگ به پنج ماه حبس قطعی، پنج سال حبس تعلیقی و پرداخت جریمه‌ای حدود دو میلیون دلار محکوم خواهد شد.
ترامپ و همکارانش پرونده‌های گشوده فراوان دیگری نیز دارند و همچنان تحت فشار تحقیقات وزارت دادگستری ایالات متحده قرار دارند.
دادستان نیویورک نیز چندی پیش شکایتی علیه دونالد ترامپ به اتهام کلاهبرداری به دادگاه ارائه کرد. حدود سه هفته پیش دادگاه عالی آمریکا حکم داد که ترامپ اجازه ندارد بیش از این از ارائه اسناد مالیاتی خود به کنگره امتناع کند.
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها