به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۳۷۳۹۸۲

۲۴ شرکت در فهرست سیاه آمریكا

۲۴ شرکت در فهرست سیاه آمریكا
 گروه بین الملل:دولت آمریکا  ۲۴ شرکت و موسسه دیگر را به دلیل کمک به ارتش و صنایع تسلیحاتی روسیه، فروش قطعات به یک شرکت الکترونیکی در ایران و تامین نيازهای برنامه هسته ای پاکستان در فهرست سیاه قرار داد.
این شرکت ها که در کشورهای لتونی، روسیه، سنگاپور، سوئیس، امارات و پاکستان مستقرند به فهرست موسسات و نهادهای خطرناک برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا افزوده می شوند.
یکی از این شرکت ها به نام «فایبر اوپتیک سولوشن» در لتونی مستقر است و تولید کننده ژیروسکوپ و سایر تجهیزات الکترونیکی و دیجیتال است. شرکت دیگر به نام «ای او کرافتوی» خود را بزرگترین شرکت اینفورماتیک در روسیه معرفی می کند و تولید کننده تجهیزات رایانه ای گوناگون از جمله سخت افزارهاست.تعداد قابل توجهی از شرکت هایی که در این فهرست قرار گرفته اند روسی هستند و در عرصه تولید قطعات و تجهیزات الکترونیکی و دیجیتال فعالیت می کنند.یک شرکت سوئیسی به نام «میلور اس ای» که محصول اصلی آن مدارهای الکترونیکی برای مصارف فنی و مهندسی است نیز در این فهرست قرار گرفته است.
وزارت تجارت خارجی آمریکا چهار شرکت تجاری مستقر در سنگاپور را نیز به دلیل فروش و یا اقدام به فروش محصولات خود به یک شرکت الکترونیکی ایرانی به نام «سیستم پردازان نماد آرمان» با حرف اختصاری «پاسنا» در این فهرست قرار داده است. شرکت ایرانی «پاسنا» در سال ۲۰۱۸ توسط وزارت خزانه داری آمریکا تحریم شده است.
دولت آمریکا همچنین ده شرکت مستقر در پاکستان و امارات را به دلیل ایجاد خطر از طریق «تامین قطعات برای فعالیت های هسته ای اعلام نشده و توسعه برنامه های موشکی پاکستان» در فهرست سیاه قرار داده است.دولت آمریکا با استفاده از کنترل تجارت خارجی، وضع تحریم و قراردادن شرکت ها در فهرست سیاه تلاش می کند شرکت های طرف معامله با ارتش و صنایع تسلیحاتی روسیه را مجازات کرده و از صدور فناوری ها و قطعات حساس به این کشور جلوگیری کند.
طرف‌های معامله با آمریکا قبل از هر گونه معامله ای با شرکت هایی که در فهرست سیاه قرار می‌گیرند باید از نهادهای مسئول جواز ویژه ای بگیرند که دریافت آن بسیار دشوار است. به همین دلیل بسیاری از شرکت های خارجی می دانند که معامله با کشورها و یا مشارکت در عرصه هایی که مورد تحریم آمریکاست برای معاملات آنها با کشورهای غربی بسیار زیان بار است.



 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها