به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۳۷۳۹۸۶

بررسی پرونده مهران سماک در دادسرای نظامی

بررسی پرونده مهران سماک در دادسرای نظامی
گروه سیاسی: معاون حقوقی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: پرونده «مهران سماک» از طریق دادسرای نظامی گیلان در مرحله رسیدگی است.
به گزارش پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ محمود رجبی ضمن تشریح نحوه رسیدگی و بررسی ابعاد پرونده «مهران سماک» گفت: پس از شکست تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل آمریکا، تعدادی اغتشاشگر در بندر انزلی با ایجاد تجمع، راه بندان و هنجارشکنی قصد برهم زدن نظم و امنیت شهر را داشتند که با توجه به حساسیت ایام و لزوم پیشگیری از سو استفاده‌های احتمالی فرصت‌طلبان برای آسیب رساندن به اموال عمومی و شهروندان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: در جریان تجمع مخلان نظم و امنیت و ازدحام خودروهای هنجارشکن، مرحوم سماک مورد اصابت سلاح ساچمه‌زنی قرار گرفت که متأسفانه وی به علت جراحات وارده فوت کرد، لذا با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله با هماهنگی قضائی اقدامات فنی و کارشناسی صورت گرفت و تعدادی از مظنونین و متهمین در این ماجرا نیز شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ رجبی به مسئولیت فرماندهان انتظامی در قبال وقایع و اتفاقات حادث شده در سطح حوزه استحفاظی تحت امرشان اشاره کرد و افزود: پلیس به عنوان حافظ نظم و امنیت جامعه، خود را در قبال رسیدگی به وقوع هرگونه تخلف یا جرم مسئول می‌داند.
معاون حقوقی فرماندهی انتظامی استان گیلان افزود: در رابطه با مرحوم مهران سماک بنا به تشخیص مقام قضائی، پرونده تعدادی از افراد از جمله سرهنگ «سیدجعفر جوانمردی» فرمانده سابق انتظامی شهرستان بندر انزلی در دست بررسی است که نتیجه آن پس از بررسی‌های کارشناسی و نظر قطعی مقام قضائی اطلاع رسانی خواهد شد.
وی با گلایه از برخی کانال‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی به دلیل تناقض‌گویی و انتشار عجولانه اخبار این پرونده که هنوز در مرحله رسیدگی قرار دارد، افزود: فرماندهی انتظامی استان گیلان برابر مواد ۹۱، ۹۶ و ۱۹۱ قانون آئین دادرسی کیفری، مصوب سال ۱۳۹۲ حق شکایت از وکیل این پرونده را برای خود محفوظ دانسته و یقیناً از طریق مراجع قضائی پیگیری خواهد کرد.
گفتنی است احمدی وکیل اولیای دم مهران سماک در صفحه خود در فضای مجازی نوشته بود «پس از گذشت ۷ روز از قتل مهران سماک، با پیگیری‌های مستمر و بررسی دلایل و مستندات نهایتاً جعفر جوانمردی فرمانده منطقه انتظامی بندرانزلی به اتهام عدم رعایت قانون نحوه بکارگیری سلاح منجر به قتل عمد مهران سماک در شعبه اول بازپرسی دادسرای نظامی گیلان تفهیم اتهام و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان و در حال حاضر در زندان مرکزی رشت می‌باشد.»
برچسب ها: مهران سماک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها