به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۳۷۳۹۸۷

فایل‌‌های «قرمزپوش» بازار مسکن

فایل‌‌های «قرمزپوش» بازار مسکن
گروه اقتصادی:بازار فروش آپارتمان‌‌های مسکونی تهران این روزها یک محدوده قرمز‌پوش دارد. فایل‌‌های قرمزپوش در بازار مسکن پایتخت اغلب با قیمت‌‌های بیشتر از محدوده مورد انتظار عرضه شده‌‌اند و برخی موتورهای جست‌وجوی ملکی که واجد قابلیت دسته‌بندی قیمتی فایل‌‌ها بر اساس وزن حدود هر قیمت در کل فایل‌‌های موجود هستند، این آپارتمان‌‌ها را با رنگ قرمز مشخص کرده‌‌اند.
به گزارش روزنامه«دنیای اقتصاد»، آپارتمان‌‌های مسکونی که برای فروش عرضه می‌شوند، دامنه قیمت‌‌های متفاوتی دارند و ممکن است برخی از آنها به بهای پایین‌‌تر از قیمت‌‌های رایج در فایل‌‌های مشابه نزد واسطه‌ها فایل شده باشند و برخی نیز با قیمت‌‌های بیشتر از حدود مورد انتظار. اما بررسی قرمزپوش‌‌های بازار مسکن در چند هفته گذشته نشان می‌دهد عمده این فایل‌‌ها از جنس نوساز تا ۵ سال ساخت بوده است.
هرچند به‌طور معمول در زمان معامله آن هم در بازار راکد مسکن، قدری تخفیف روی قیمت‌‌های پیشنهادی اعمال می‌شود اما در عین حال بخشی از این افزایش قیمت در عقد نهایی قرارداد نشسته و زمینه‌‌ساز رشد ۷ درصدی قیمت مسکن در آبان نسبت به مهرماه شده است. به‌طور کلی نوسازها را می‌توان پرچمدار بازار مسکن تلقی کرد چراکه قیمت پیشنهادی فروش سایر فایل‌‌ها بر اساس قیمت فروش این واحدها تعیین می‌شود. بنابراین افزایش قیمت پس از اعمال روی این فایل‌‌ها، به تدریج در کل بازار مسکن فارغ از محدوده سنی تسری پیدا می‌کند و در آمارهای رسمی از تورم مسکن نیز منعکس می‌شود. اما در حال حاضر جنس عمده فایل‌‌های قرمزپوش بازار مسکن، نوساز تا۵ سال ساخت است و شاید همین موضوع عاملی برای درجا زدن سهم این واحدها از کل معاملات مسکن ماهانه تهران در کف ۲۸‌درصدی بوده است.
برچسب ها: بازار مسکن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها