به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۳۷۳۹۸۸

سه سال زندان برای توهین به سردار سلیمانی

سه سال زندان برای توهین به سردار سلیمانی
گروه بین الملل:دادگاهی در عراق یک فعال مدنی را به اتهام توهین به سردار قاسم سلیمانی و گروه  حشدالشعبی به سه سال زندان محکوم کرد.
این فعال مدنی ۲۰ ساله متهم شده بود در توئیتی که از حسابش حذف شده، به سردار سلیمانی، و ابومهدی المهندس نفر دوم حشدالشعبی توهین کرده است.حساب‌های توئیتری نزدیک به حشدالشعبی اسکرین شات این توئیت حذف شده را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.در حکمی که از سوی دادگاه صادر شده، این فعال به «توهین به نهادهای دولتی» متهم شده است. با این حال، او همچنان می‌تواند به حکم صادره اعتراض کند.این جوان عراقی می‌گوید که حساب توئیتری‌اش هک شده بود.
اما سازمان دیدبان حقوق بشر  با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مهم نیست چه کسی این پیام را منتشر کرده، نظام قضایی عراق «نباید به عنوان ابزاری برای سرکوب علیه منتقدان مسالمت‌جو استفاده شود».همچنین بر اساس حکم صادره، حشدالشعبی می‌تواند درخواست غرامت مالی کند.
کاربران شبکه‌های اجتماعی در عراق، با انتقاد از دستگاه قضایی کشورشان، این حکم را با حکمی که اخیرا برای یک تاجر متهم به اختلاس دو و نیم میلیارد دلاری صادر شده، مقایسه کرده‌اند. این تاجر اخیرا به قید وثیقه آزاد شده است.چهار سال پیش، عراق شاهد شکل‌گیری یک جنبش اعتراضی بود که علیه فساد دولتی شکل گرفت، اما در پی سرکوب از سوی نیروهای دولتی، بیش از ششصد معترض جان خود را از دست دادند.
برچسب ها: سردار سلیمانی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها